nieuws

Bankagentschap lucratief voor assurantiekantoor

Archief

Een bankagentschap is voor bijna driekwart (74%) van het intermediair winstverhogend; bij 50% van de kantoren zorgt het bankagentschap zelfs voor een hoger rendement.

Dit blijkt uit een enquête van de tussenpersonenorganisatie NBVA, in samenwerking met CVB Bank, onder 273 assurantiekantoren met een CVB-agentschap.
Volgens de onderzoekers biedt het bankagentschap extra gelegenheid tot cross selling, het bieden van een totaalpakket en “een beter, meer vertrouwen uitstralend imago”. Ook de NBVA is tevreden met de uitkomsten van het onderzoek: “Het is een winstgevend middel om de concurrentie buiten de deur te houden en de klantenbinding te verstevigen.”
Voorwaarde voor succes is volgens de onderzoekers dat het intermediair serieus wil investeren in het bankagentschap. “De kritische activiteiten spelen een doorslaggevende rol bij het al dan niet slagen van een bankagentschap”, aldus de onderzoekers. Daarbij kan worden gedacht aan investering in tijd, actieve marketing en cross selling, pro-actieve opstelling en servicegericht personeel.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.