nieuws

Azivo gaat door met ministers

Archief

Azivo gaat door met ministers

Eind vorig jaar riep zorgverzekeraar Azivo de toorn van minister-president Balkenende over zich af, nadat deze Haagse gezondheidszorgfinancier in een satirische advertentie een paginagrote, getruceerde foto van de premier had geplaatst. In de gewraakte advertentie stond Balkenende (overigens heel decent) gelijk een vroegere Oostblok-turner in zijn ondergoed afgebeeld. Voor de bonzen van Azivo was dit de meest geëigende verbeelding van hun kritiek op het kabinetsbeleid: ‘Wie de gezondheidszorg uitkleedt, staat zelf in zijn hemd’.
Vorige week hebben wij evenwel geen enkele beroering kunnen bespeuren naar aanleiding van de paginagrote advertentie die op zaterdag 16 oktober door Azivo in de Haagsche Courant was geplaatst. ‘Daar knapt Den Haag van op’, staat in relatief kleine letters boven het hoofd van minister Remkes. Deze bewindsman staat bekend om de, zacht gezegd, matige kwaliteit van zijn gebit. Maar nu heeft hij ineens een prachtige rij tanden.
Direct nadat het kabinet vorig jaar de tandartskosten uit het ziekenfondspakket haalde, plaatste Azivo de tandarts standaard in de aanvullende verzekeringen. “Want wat goed is voor de minister, is goed voor de ziekenfondsverzekerde. Spoelen maar!”, aldus Azivo.
Minister Remkes kan zó in de reclame voor een tandpasta.
Ohra en Fundum genomineerd voor Gouden Loeki
Ohra en Fundum gaan nu echt meedingen naar de Gouden Loeki 2004. Ze zijn respectievelijk als eerste en tweede geëindigd in de jongste maandverkiezing door bezoekers van de speciale site(www.goudenloeki.nl) van Stichting Etherreclame (Ster).
In de periode van december 2003 tot en met augustus 2004 zijn er nu acht spots uit onze branche op de lijst met jaarnominaties gekomen. Een maand geleden spraken wij in deze rubriek overigens ook al over acht nominaties. Maar wij hadden ten onrechte uit de voorverkiezingen ook ‘Dirigent'(Aegon) en ‘Raampje tik’ (Interpolis) laten doordringen tot de jaarlijst.
Momenteel loopt de maandverkiezing over september nog. Onder de tien geselecteerde reclamefilmpjes uit die periode schuilt ditmaal geen enkele commercial uit de financiële dienstverlening.
Geen Zwitserse maar Goudse kaas
“Bij het Zwitserlevengevoel hoort een blokje Goudse kaas.” In diverse toonaarden was dit de reactie op het nieuwsbericht dat Zwitserleven de portefeuille collectieve pensioenen van De Goudse had overgenomen. Het desbetreffende persbericht had als documentnaam ‘Kaas’, en dat zal dus binnen Zwitserleven ook wel de codenaam voor de onderhandelingen met De Goudse zijn geweest. Overigens, al de nieuwe (Australische) tv-reclames van Zwitserleven gezien? Met bijvoorbeeld de enigszins ‘grensverkennende’, licht erotiserende spot waarin Ellen ten Damme naakt gaat zwemmen…
Assurantie Bridge in 2005 bij Aegon
Het komende Assurantie Bridge Toernooi wordt op zaterdag 29 januari gehouden bij Aegon in Den Haag. Deelnemers dienen zich vóór 1 december aan te melden. De kosten bedragen e 25 per paar. Voor meer informatie kan men mailen naar: corahans@kabelfoon.nl.
Vaak gooien de bridgende mannen en vrouwen van Interpolis hoge ogen bij dit traditionele toernooi. Dat zal geen verbazing wekken als men weet dat Interpolis een eigen bridgevereniging met circa 140 leden telt.
Rimpels in de schaderegeling
In de derde editie dit jaar van RisicoBewust, een uitgave van de OVO (Onderlinge Verzekeringen Overheid), zijn weer enkele door Jasper Mols verzamelde stukjes correspondentie uit de schadepraktijk weergegeven. Zo schreef een boze schadelijder: “Wij hopen dat wij misschien iemand wakker gemaakt hebben op ons gemeentehuis, die wél voor de belangen van de gewone man op wil komen en toe wil geven, dat als de gemeente een vergunning afgeeft om een hellingbaan op de perceelgrens te bouwen, dit vragen is om moeilijkheden”.
Een burger die verschrikkelijk de smoor in had over de schadeafhandeling door een overheidsinstantie stelde een alternatieve wijze van schadevergoeding voor: “De rimpels die ik van dit alles heb gekregen, zal ik graag bij Connie Breukhoven laten verhelpen. Tevens wil ik iedere maand een bijdrage om de grijze haren te laten verven.”
Verzekering voor Gullit?
De talrijke lezers die de tv-spot van Fortis met Ruud Gullit in de hoofdrol kennen, zullen kunnen beamen dat de onlangs geïntroduceerde no-claimgarantieverzekering van Interpolis de trainer van Feyenoord op het lijf geschreven is.
De advertentietekst van Interpolis is eigenlijk misleidend, maar de Rabo-dochter hoeft niet bang te zijn dat wij de klok gaan luiden bij de Reclame Code Commissie. Interpolis stelt aan het einde: “U kunt dus honderden euro’s besparen op uw particuliere autoverzekering”. Niks te bespáren, zeggen wij. Want met de zékerheid van een extra premie kunt u de káns op een tegenvaller afkopen. Immers, alle afnemers van dit product zijn extra premie kwijt, maar slechts een beperkt deel van hen zal daarvoor een toekomstige meevaller genieten.
Waar kennen wij dat paaltje van !?
Limerick goed voor Lachen Verzekerd!
Het is bijna november en voor velen van ons betekent dit dat zij binnen enkele weken weer hun dichtader willen benutten voor sinterklaasrijmen, liefst van enig niveau. Train uw hersencellen alvast door na te denken over een assurantielimerick. Natuurlijk mag u inhaken op actuele ontwikkelingen, maar dat hoeft niet; als het maar met verzekeringen en/of schaderegeling te maken heeft.
Inzendingen kunnen worden gestuurd naar: Redactie AM, t.a.v. Jus d’Assurance, postbus 4, 2400 MA Alphen aan den Rijn. Het kan ook per e-mail (redactie@amweb.nl) of per fax: 0172.422.892. Geplaatste inzendingen zullen worden beloond met een exemplaar van het boekje ‘Lachen Verzekerd!’ (winkelwaarde e 15,90). = = = = = = = VIJFDE KOLOM Azivo maakt Remkes mooi tandenloos!

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.