nieuws

AXA steunt intermediair met verzekeringsprofielen

Archief

AXA heeft vier specifieke vragenlijsten gepubliceerd waarmee het intermediair het risicoprofiel van zijn klant in kaart kan brengen. “Een pilot toonde al aan dat onze tussenpersonen hier heel goed mee uit de voeten kunnen”, zegt Monique Roedoe van AXA.

De vragenlijsten zijn een service voor het intermediair dat sinds 1 mei van dit jaar verplicht is om van elke klant een profiel te maken en dit vast te leggen. “Het hoeft het intermediair niet veel tijd te kosten”, zegt Roedoe. “De gemiddelde tijdsbesteding voor het invullen van de vragenlijsten is 5 tot 10 minuten.”
Tusenpersonen kunnen ook aansprakelijk worden gesteld voor verkeerde adviezen of verkeerd uitgevoerde adviezen. De verzekeringsprofielen kunnen een hulpmiddel zijn om de risico’s bij advisering in de hand te houden, aldus AXA.
Afhankelijk van de vraag van zijn klant, vult de tussenpersoon een van de vier vragenlijsten van de beleggingsverzekering in. Het resultaat is een risicoprofiel dat al naar gelang de invulling per klant risicomijdend, defensief, neutraal, dynamisch of risicovol is.
Er zijn verzekeringsprofielen voor de producten Eigen Koers Lijfrenterente, Verzekerd Hypotheek Plan en Hybride Hypotheek, Pensioen- en Lijfrentefonds, Pensioenplan voor bedrijven, Individueel Pensioen Plan en Leefvrij Hypotheken.
De profielen zijn te vinden op het supportweb van AXA.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.