nieuws

AXA richt het vizier op vermogende 45-plussers

Archief

Goodlife is de naam voor het nieuwe concept waarmee AXA zich gaat richten op vermogende 45-plussers, die hun pensioenvoorziening willen opbouwen en die pensioenuitkeringen willen genieten. Het concept, overgenomen van de AXA-collega’s in België en daar Happy Life geheten, gaat van start met levensverzekeringen en beleggingsproducten en zal later worden aangevuld met zorgproducten.

AXA ambieert de rol van “dé integrale vermogensplanner voor mensen van 45 jaar en ouder”. Volgens marketeer Heino Hovingh onderscheidt AXA twee doelgroepen: “de opbouwers van 45-plus en de genieters van 60-plus”. De verzekeraar richt het vizier vooral op vermogende mensen (uit de inkomensklassen A/B). “Dit is een heel interessante doelgroep”, vertelt Hovingh enthousiast. “In omvang toenemend, langer gezond blijvend en vermogend.”
De producten moeten volgens Hovingh draaien om de waarden rendement, veiligheid en flexibiliteit. “We zullen de doelgroep benaderen vanuit een ander perspectief dan het opvullen van pensioengaten.” Anderhalf jaar geleden kwam AXA overigens zelf met een premiebetalende lijfrentepolis onder de naam ‘Pensioenvuller’. “AXA wil zich meer focussen op de wensen die de consument heeft om een goed leven tegemoet te gaan”, zo luidt nu de missie.
Goodlife is deze maand van start gegaan bij ongeveer 35 assurantiekantoren. Zij werden in een speciale bijeenkomst in Naarden (Het Arsenaal) geïnformeerd over het concept. Na de zomer, in september, wil de maatschappij in een tweede fase nog eens honderd tussenpersonen met het concept in aanraking brengen.
Stappen
AXA gaat de markt in vijf stappen bewerken. Eén daarvan zijn de Goodlife-seminars: informatieavonden voor consumenten. “Dat worden onorthodoxe avonden, waarbij we de consument wakker gaan schudden en bewust gaan maken van zijn oude dag”, aldus Hovingh. Belangrijk is verder de Goodlife-vermogensplanner: software voor het documenteren van de wensen van de klant, het vertalen daarvan in AXA-producten en het opstellen van een beleggingsprofiel.
Verder heeft AXA een ‘persoonlijk financieel jaarverslag’ ontwikkeld, waarin de persoonlijke vermogenssituatie van een consument per 31 december van een jaar wordt samengevat. “Handig voor fiscale doeleinden en voor de verzekeringsadviseur als ingang voor een gesprek”, aldus Hovingh. “En de consument krijgt zijn vermogensgroei te zien.”
Of zijn vermogensafname, zoals de laatste twee jaar het geval zou zijn geweest? “Ja, hou op zeg. Natuurlijk is dat ook mogelijk, maar daarvoor hebben we natuurlijk ook garantiefondsen”, zo haast de marketeer te zeggen.
Stap vier en vijf zijn volgens hem de producten en een publiekscampagne op televisie en in dagbladen en tijdschriften.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.