nieuws

Avéro typeert tv-spots CZ en Agis als gebakken lucht

Archief

Onder de naam ‘Actie Gebakken Lucht’ voert Avéro Achmea bij het intermediair actie voor het ziektekostenproduct Personal Polis. Daarbij neemt Avéro in een foldertje tv-spots van CZ en Agis op de korrel.

Voorafgaand aan de mailing van Avéro over de najaarsactie, ontving het intermediair een blik ‘gebakken lucht’. Daarin zat een foldertje waarin tv-spots van CZ en Agis worden getypeerd als voorbeelden van slechte communicatie. “Kent u die tv-commercial van die man die sportschoenen koopt? (…) Een fraai staaltje van Gebakken Lucht”, schrijft Avéro. “En die van dat schip vol stoere lieden dat door de woestijn vaart, die kent u zeker ook wel? Heel mooi en knap gemaakt. Maar is dit de manier om je als zorgverzekeraar te presenteren? Zelfs een kameel kijkt er vreemd van op. Laat staan de zorgconsument.”
Frits Habing, communicatieadviseur bij Achmea zegt desgevraagd: “Ik vind dat zo’n vergelijking kan, omdat het om direct-writers gaat en dus niet om echte concurrenten. Bovendien kan het intermediair dit wel waarderen. Nee, CZ en Agis zijn er niet in gekend”.
De actie
Actie Gebakken Lucht duurt tot het eind van het jaar en betreft de Personal Polis, een ziektekostenverzekering – met de varianten Basis, Extra, en Royaal – met een no-claimkorting tot 30%. De verzekering kan ook worden gesloten als Regiopolis met 10% korting voor Noord-Nederland en delen van Limburg, en als Bedrijfszorgplan, een semi-collectiviteit vanaf twee polissen. Nieuw is dat bij het Bedrijfszorgplan korting wordt gegeven voor genoemde regio’s. Die korting bedraagt 5%.
Het intermediair kan bij Avéro zes verschillende mailpakketten (e 1 per stuk) bestellen voor (bestaande en potentiële) particuliere en zakelijke klanten. Het pakket omvat behalve een brief, brochure en responsebon voor particuliere relaties een exemplaar van het Achmea Health Magazine. Zakenrelaties ontvangen Bizz en het bedrijf dat reageert of polissen sluit, krijgt een jaarabonnement op dit blad. Avéro kan ook een adresbestand leveren (e 0,30 per adres). Het intermediair krijgt tijdens de actie een eenmalige extra provisie van 3% (vier tot en met zeven polissen) tot 20% (21 of meer polissen).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.