nieuws

Avéro bouwt met intermediair actie rondom pensioendiskette

Archief

Van de circa 78.000 pensioendiskettes voor de consument die in het kader van de collectieve pensioencampagne door verzekeraars zijn ingeslagen, is het overgrote deel, zo’n 50.000 à 60.000, terecht gekomen bij Avéro.

Avéro heeft met de pensioendiskette een eigen actie gevoerd in samenwerking met het intermediair.
“Wij hebben in lokale media onder de vlag van circa 50 tussenpersonen een campagne gevoerd en tienduizenden diskettes naar consumenten verzonden”, vertelt een woordvoerder.
Avéro is bezig met nabellen en zit nog midden in de afronding van de campagne. “De score in produktie komt nu langzaam op gang. Cijfers zijn dus nog niet bekend”, zegt hij.
De resultaten bij de deelnemende tussenpersonen zijn volgens hem heel erg verschillend, variërend van heel weinig tot heel veel.
“Wij zijn heel erg tevreden over onze campagne”, zegt hij.
“We zien absoluut toekomst in het systeem. Het is een heel interessante manier van bewerking van de pensioenmarkt”.
Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden heeft de pensioendiskette gebruikt als onderdeel van haar eigen najaarscampagne met het intermediair.
De maatschappij heeft iets meer dan 10.000 diskettes afgenomen, aldus een woordvoerder. De buitendienst bood tussenpersonen de schijf aan mèt een mailing, om actie te voeren bij een eigen adressenbestand van de tussenpersoon. “De diskette is een mooi middel om mensen te mailen. Je kunt dan ook nabellen. Bij het analyseren van zijn pensioensituatie komt de klant in de meeste gevallen in gesprek met zijn tussenpersoon”, oordeelt Nationale-Nederlanden. Een directe score in de produktie dankzij de diskette kan men moeilijk vaststellen.
“Onze buitendienst en tussenpersonen hebben de diskette zeer op prijs gesteld. We hebben twee keer een aanvullende partij diskettes laten aanvoeren. Dat is een indicatie”.
Circa 100 consumenten hebben rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden om de diskette gevraagd. De maatschappij heeft hen de diskette toegezonden en daarbij verwezen naar de tussenpersoon, aldus de woordvoerder.
Centraal Beheer
Centraal Beheer heeft volgens een woordvoerder enkele honderden diskettes verstuurd. De maatschappij heeft de floppy niet gebruikt als promotiemateriaal. “Het was voor ons geen marketinginstrument”.
De schijf is toegezonden in antwoord op spontane vraag van consumenten. “Wij hebben er geen werk van gemaakt en hebben er dus nauwelijks of geen ervaring mee”.
Ohra
Direct writer Ohra heeft 500 à 600 pensioendiskettes verzonden, naar aanleiding van vragen van consumenten. Ook Ohra heeft er zelf niet mee aan de weg getimmerd.
“Het is positief dat mensen erom vragen, maar het is nog te vroeg om vast te stellen of we er mee scoren in de produktie”.
Het programma is ingewikkeld voor de leek, maar als de gebruikersvriendelijkheid wordt geoptimaliseerd, moet de diskette blijven, vindt de maatschappij. “Het is een goed middel voor het proces van bewustwording van pensioentekort”.
Volgens Ohra speelt de diskette meer in de kaart van de tussenpersoon dan van de direct writer, omdat het intermediair beter in staat is de klant te activeren om de diskette te gebruiken en beter in staat is aanvullende informatie te geven. “De tussenpersoon kan het programma samen met de klant doorlopen. Contact houden met de klant is het belangrijkste. Aan tafel zittend kun je meer sturend optreden”.
Ook doe-het-zelvers worden met de diskette vooruitgeholpen, erkent Ohra.
Hoe de diskette bij de geadresseerden ontvangen is, weet Ohra niet. “Er is radiostilte. We hebben na de toezending geen actie genomen en de betrokkenen zijn er niet op teruggekomen. Misschien is het vele invulwerk voor de leek een te hoge drempel. Voor Ohra was de diskette louter service. Je kunt dan ook niet spreken van een commercieel succes”.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.