nieuws

Australische gigant zet voet op Britse bodem

Archief

Insurance Australia Group (IAG) heeft zijn zinnen gezet op het Britse intermediairbedrijf Hastings en diens verzekeringsdochter Advantage

Via de labels Hastings Direct en People Choice is het bedrijf de op vier na grootste makelaar van autoverzekeringen in het Verenigd Koninkrijk, met een premieomzet van zon € 300 mln, afkomstig van bijna één miljoen verzekerden. Risicodrager Advantage is, mede gevoed door Hastings, goed voor € 150 mln premie. De Australische maatschappij zegt de overname van Hastings te zien als een eerste stap. Onze strategie is gericht op volwassen markten als die van het Verenigd Koninkrijk, aldus IAG. De aandacht gaat vooral uit naar de branche Motorrijtuigen. Daar kunnen we lokale marktexpertise en claimervaring opdoen, die we kunnen gebruiken in onze bestaande markten, thuis en in Azië. Met de overname van Hastings zou ruim € 200 mln zijn gemoeid. IAG zegt al enkele jaren de Europese verzekeringsmarkt te bestuderen en claimt meer acquisities in de pijplijn te hebben.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.