nieuws

AssurMada heeft de wind weer vol in de zeilen

Archief

AssurMada heeft de wind weer vol in de zeilen

De AssurMada beleefde van 10 tot en met 14 juni haar zevende editie. Voor de jaarlijkse assurantiezeiltocht naar het Engelse Lowestoft hadden zich deze keer het maximale aantal van 25 boten ingeschreven. Het waren uiteindelijk 21 boten die de overtocht aanvingen en vrijdag 11 juni in de middag aanmeerden in de jachthaven aan de Engelse oostkust.
In tegenstelling tot vorig jaar blies over het Noordzeewater een aangename wind, zodat zowel de heen- als de terugreis vrijwel zonder motorhulp kon worden volbracht. De organisatoren hadden voor het meer dan honderd koppen tellende gezelschap een rijk gevuld programma samengesteld dat vrijdagmiddag werd geopend met een haringparty.
Een nieuw element was aan het eind van de zaterdagmiddag het ‘Grolsch Happy Hour’, gesponsord door Andrew Willows, de markante kok van de Royal Norfolk & Suffolk Yacht Club. Hij doneerde twee vaten bier, die dermate vlot hun weg vonden naar de dorstige Hollanders dat enkele deelnemers de portemonnee trokken en een derde vat lieten aankoppelen.
Na het verlengde happy hour zat de sfeer er goed in tijdens het diner en de aansluitende Sailing Home Party, die werd opgeluisterd door het shantykoor The Cromer Smugglers. Uit volle borst werd meertalig meegezongen en gedanst op klassiekers als ‘Het kleine café aan de haven’.
Het gezamenlijke ontbijt vlak voor de terugreis op zondag werd opgeluisterd door het Wilhelmus, in de onvolprezen a capella-versie van Bill van Dijk. Het meezingen ging deze keer niet geheel uit volle borst, maar dat deed niets af aan het gevoel dat de AssurMada meer dan ooit leeft in verzekeringsland.
AssurMada-oprichter Jean van Oosterhout tapte hoogstpersoonlijk de biertjes tijdens het Grolsch Happy Hour.
De Xquise, met v.l.n.r. Cees van Scherpenzeel (Lengkeek), Hans van Ommen (Eurolloyd) en Martin de Kort (Delta Lloyd), krijgt de haven van Lowestoft in het zicht.
MoneyView wint beachvolleybal
Het volleybaltoernooi van ‘Banken & Verzekeringen on the Beach 2004’ is gewonnen door het team van MoneyView. Deze ploeg was in de finale sterker dan Tax-Holland Groep. Met de nieuwe winnaar is voorlopig een einde gekomen aan de hegemonie van TVM, die tijdens de voorgaande drie edities als winnaar van het strandvolleybal uit de bus kwam.
De prijs voor het team in de leukste uitmonstering ging, welhaast per traditie, naar Avéro Achmea. Onder het thema ‘Oranje Hippies’ en met de jaren-zestigboodschap ‘Make love not war’ ging het team wederom met de enorme Party Beker naar huis.
Het sportieve evenement, dit jaar verhuisd naar Wijk aan Zee, trok ruim 500 deelnemers uit de financiële wereld, onder wie een goede 200 uit verzekeringskringen.
Avéro Achmea heeft alweer de Party Prijs gewonnen.
Tiende trappenloop bij NN in Rotterdam
Nationale-Nederlanden houdt op zaterdag 25 september voor de tiende keer de Trappenloop in het Rotterdamse hoofdkantoor Delftse Poort. In de Trappenloop strijden wedstrijdlopers, verzekeringsadviseurs en ING-medewerkers onderling wie het snelst de top van het hoogste kantoorgebouw (150 meter) van Nederland weet te bereiken. Het parcours begint op de begane grond en 745 traptreden verder op de 37e verdieping is de finish.
De inschrijving is dit jaar volledig digitaal en staat open tot vrijdag 3 september, maar wordt eerder gesloten als het maximaal aantal toegestane lopers van 200 is bereikt. Belangstellenden voor de Trappenloop kunnen zich individueel en/of met teams van vier deelnemers. Het inschrijfformulier is te vinden op www.nn.nl/trappenloop. Door de beperkte ruimte in het trappenhuis is het aantal deelnemers per categorie gelimiteerd. De plaatsen worden toegewezen op volgorde van aanmelding.
De snelste verzekeringsadviseur was vorig jaar Ruud Beerepoot (Van Lierop Bakker Beerepoot) uit Breezand in een tijd van 7.51 minuten. Norman Kock won met een tijd van 7.44 minuten de 9e trappenloop voor de ING-medewerkers.
Verzekering tegen verlies borsthaar
Het bericht haalde afgelopen maand de voorpagina van De Telegraaf: de Britse assurantiemakelaar Creechurch heeft op verzoek van een klant een borsthaarverzekering ontwikkeld. De polis geeft recht op uitkering wanneer twee onafhankelijke medische deskundigen hebben vastgesteld dat meer dan 85% van het borsthaar verloren is gegaan. Hoe hoog de premie wordt, was nog niet bekend.
De verzekering is vermoedelijk aangevraagd door een acteur die een reclamecontract heeft dat te maken heeft met zijn borsthaar. De polis kent de gebruikelijke uitsluitingen, maar ook enkele bijzondere bepalingen die te maken hebben met de leefwijze van de verzekerde. Zo mag die zich niet bezighouden met vuurspuwen.
‘Dat slaat als een tang op een varken’
In de ConsumentenGeldgids van juni jl. werd een opmerkelijke schade-afwijzing door dierenverzekeraar NHZ beschreven. Het teefje van een vrouw was gebeten door een andere hond. De rekening voor het hechten werd naar NHZ gestuurd. Nu zouden wij ons kunnen voorstellen dat NHZ de eigenaresse verwezen zou hebben naar de eigenaar van de aansprakelijke hond, maar blijkens de Geldgids voerde NHZ een verrassender betoog. “Zoals u waarschijnlijk bekend is, staan de zorgverzekeringen vanwege de vergrijzing en de sterk toegenomen kosten zwaar onder druk. Dit geldt ook voor de dierenziektekostenverzekering. Derhalve heeft de maatschappij moeten besluiten de consultkosten uit de dekking te nemen.”
Het commentaar van de Geldgids: “Dat NHZ een dekking uit de polis haalt zonder haar klanten vooraf persoonlijk te informeren, gaat al te ver. Maar de link tussen vergrijzing en dieren slaat als een tang op een varken”. VIJFDE KOLOM: NN is zeker van Oranje, Avéro van Party Prijs

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.