nieuws

‘Assurex’ introduceert autopolis op basis van sterrenbeelden

Archief

‘Rijden van nature rustige Kreeften beter dan de volgens hun sterrenbeeld wat onrustige Tweelingen? Onderzoek of een ‘sterrenbeeld’ als premiebepalende factor voor een autoschadeverzekering zou kunnen worden gebruikt.’ Dat was de opdracht waarmee vier studententeams aan de slag gingen tijdens een tweedaagse masterclass van Watson Wyatt Insurance Consulting.

Het uiteindelijke doel van de “48 hours at Watson Wyatt” was om studenten econometrie, actuariaat en toegepaste wiskunde als team te laten werken aan een innovatief verzekeringsproduct. Het product moest worden doorgerekend en onderbouwd, om het uiteindelijk aan de raad van bestuur van een fictieve verzekeringsmaatschappij, Assurex, te presenteren.
“In onze branche is het de eerste keer dat een masterclass op deze schaal werd georganiseerd”, zegt Albert Jan Huisman, hoofd Marketing bij Watson Wyatt. “Meestal wordt aan studenten gevraagd om gedurende een aantal uren aan een fictieve case te werken. Wij hebben dit echter zo opgezet dat de teams gedurende twee dagen alles op alles moesten zetten om de raad van bestuur ervan te overtuigen dat hun innovatieve aanpak het beste is.”
Uiteindelijke winnaar werd het team van de Vrije Universiteit van Amsterdam, zo oordeelde de ‘raad van bestuur’, bestaande uitJan Oosterbroek (oud-ceo van NVS Verzekeringen en Fundum), Wim Abrahamse (oud-hoofdredacteur AssurantieMagazine) en Ad Kok (practice leader bij Watson Wyatt).
Het winnende team kreeg een lang weekend naar Londen aangeboden. Ook werden zij ‘vereeuwigd’ op een poster die op de universiteiten werd opgehangen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.