nieuws

AssuManchester gaat door in maart 2002

Archief

AssuManchester gaat door in maart 2002

In een vorige aflevering van Jus d’Assurance werden voetballiefhebbers warm gemaakt voor een trip naar Manchester United?’ Het betrof een initiatief van Ron Snellen, schade-expert bij Hettema+Disselkoen, die – als variant op het zeilevenement AssurMada – voor collega’s in de verzekeringsbranche een voetbaltrip naar Engeland wil organiseren. Voor Snellen geen vaag avontuur, want als voorzitter van de Nederlandse fanclub van de aansprekende Britse voetbalclub (Dutch Mancunians) is hij kind aan huis in Manchester.
Naar aanleiding van de berichtgeving in AssurantieMagazine en AM Signalen ontving Snellen, die dit initiatief nadrukkelijk gescheiden houdt van zijn functie bij de Dutch Mancunians, zeker zestig e-mailtjes van belangstellenden uit onze branche. Kernvragen daarin waren vanzelfsprekend: wanneer, hoe en hoeveel kost het?
Het is nu al zeker dat ‘AssuManchester’ doorgaat. Eind vorige week hadden zich vanuit de kring der eerste respondenten al zestien mensen daadwerkelijk aangemeld. “Ik heb aanmeldingen ontvangen van werknemers van makelaars, assurantietussenpersonen en verzekeringsmaatschappijen. Uit het hele scala dus”, aldus Snellen.
De trip in detail
Waar praten we over? Het gaat om het weekeinde van 22 t/m 24 maart 2002. Het vertrek in de AssuManchester luxe touringcar is op vrijdagavond 22 maart vanuit Den Haag. Via een tussenstop in Delft (parkeergelegenheid) wordt koers gezet naar Calais, waarna de overtocht naar Dover volgt. Vervolgens gaat het richting Manchester. Aankomst circa 9.00 uur zaterdagochtend. Inchecken in het hotel en dan de stad, c.q. pub in. Om 15.00 uur begint dan in het stadion de wedstrijd tegen Middlesbrough. Na afloop een uitgebreid warm en koud buffet (inclusief drank) in het Red Cafe. Op zondagochtend 24 maart volgt een tour door het ‘Theatre of Dreams’ en een bezoek aan het United-museum. Snellen: “Om circa 12.00 uur plaatselijke tijd wordt de terugreis aangevangen, waarna wij zondag om circa 24.00 uur weer via Delft in Den Haag arriveren”.
De prijs is vastgesteld op ( 675 per persoon. Dit is inclusief de reis, overnachting in een driesterrenhotel, prima zitplaats bij United-Middlesbrough, uitgebreid buffet na de wedstrijd, toegang tot het museum en rondleiding door Old Trafford en een programmaboekje.
Wie nu het gras al ruikt, kan e-mailen met: ronsnellen@hend.nl, maar moet dat wel vóór 30 september a.s. doen.
Het borrelde al meer dan veertig in Rotterdam
Wij van Jus d’Assurance worden geacht redelijk bekend te zijn in de uurtjes na werktijd, maar we hadden er nog nooit van gehoord: de Rotterdamse Assurantie Bank Borrel, afgekort RABB. En hoe komen we dan nu ineens bij die club terecht? Wel, via een persbericht waarin een naamswijziging wordt bekend gemaakt. De organisatie heet sinds 1 september Rotterdamse Assurantie Bank Sociëteit (RABS). Kennelijk is men er na 42 jaar (!) achter gekomen, dat het niet zo’n geweldige uitstraling (meer) heeft als je ‘Borrel’ in je naam hebt staan.
De borrelclub telt overigens circa 150 leden die werkzaam zijn bij banken, verzekeraars, makelaars in assurantiën, taxatiebureaus, expertisebedrijven, advocaten, en contra-expertisebureaus. Zeven keer per jaar wordt er een sociëteitsavond gehouden in de Kralingse Jockeyclub aan de Kralingseweg in de Maasstad. Men geniet van een merendeels gesponsord diner en luistert naar een gastspreker.
Momenteel wordt de RABS voorgezeten door de in assurantieland van Zurich en later Troostwijk bekende Charley Veels, voormalig voorzitter van de Rotterdamse assurantieclub VPV. Voor de overige bestuursleden verwijzen wij naar de internetpagina www.rabs.nl
Univé scoort in werving ICT’ers
In de aflevering van Jus d’Assurance in AM 15 hebben wij het vreemde-taalgebruik van Univé in een personeelsadvertentie op de hak genomen. Het ging om deels geplagieerde c.q. geparafraseerde kreten van Aegon in de werving van ICT-personeel.
Wij ontvingen afgelopen week een briefje van Univé’s ICT-directeur Albert Kuiper. Hij schrijft:
“Wij hebben gezien dat u in de AM van 3 augustus jl aandacht heeft besteed aan onze wervingscampagne. Aanvullend op het artikel kunnen wij u melden dat de wervingscampagne succesvol is geweest. Er hebben 298 kandidaten gereageerd, waardoor wij onze vacatures nagenoeg opgevuld hebben. Van de 53 vacatures staan er nog slechts zes open. Blijkbaar zijn wij ondanks de Engelse kretologie die u zo tegenstaat toch in staat geweest om uit te dragen waar Univé voor staat: het belang van de ledenverzekerden dienen.”
Oké, daar is geen woord Spaans bij.
De assurantieman van tien miljoen
Arno Woesthoff (47), eigenaar van het Hypotheek Informatie Centrum in Zeist, heeft ( 10 mln gewonnen in het programma Miljoenenjacht van Linda de Mol. Vorig jaar moest Woesthoff zich nog ‘tevreden stellen’ met een bedrag van ( 1 mln.
Woesthoff wil de publiciteit zoveel mogelijk mijden. “Mijn collega’s in de branche weten het allemaal al. Bovendien ben ik geen geldjager, laat dat duidelijk zijn. Het is echt toeval. Ik doe al sinds 1980 mee aan spelletjes.”
Op de vraag wat hij nu gaat doen, zegt Woesthoff: “Ik ga gewoon nog elke dag op de fiets naar mijn werk. Door de enorme belangstelling hebben we überhaupt nog geen tijd gehad om er over na te denken. Mensen die meer dan ( 1 mln winnen, worden door mensen van de Postcode Loterij begeleid. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je moet omgaan met bedelbrieven en hoe je je moet opstellen naar familie en vrienden. We laten ons door deze mensen eerst maar eens voorlichten. En dan zien we wel.”
Woesthoff, die al met succes ‘toelatingsexamen’ voor twee andere tv-spelletjes had gedaan, mag daar nu niet meer aan mee doen. “Nee, ze willen me niet meer.”
Arno Woesthoff…
Dekking in voetbal/assurantie
Foppe de Haan, trainer van sportclub Heerenveen, speelt een hoofdrol in de tv-campagne van Univé. “Ik vind het nu eenmaal belangrijk dat de dekking goed verzorgd is”, luidt de tekst van de Friese trainer. Normaliter betreft dit zijn voetbaltactiek, nu doelt hij met name op verzekeringen”, legt Univé nog maar eventjes uit in het persbericht.
De originaliteitsprijs krijgt de verzekeraar in ieder geval niet voor deze ‘vondst’. Hoeveel reclamemakers hebben voetballers deze verzekeringsterm al niet in de mond gelegd? Denk alleen maar aan Feyenoordspeler Ulrich van Gobbel enkele jaren geleden op een een poster van Stad Rotterdam.
Amev spant wat ons betreft de kroon. In het tijdschrift Voetbal International stond zo’n drie jaar geleden een advertentie met een foto van voetballer Michael Mols in vol tenue. Bij zijn schoenen met noppen stond de tekst ‘dekking tegen schade aan gewas’. De klapper was echter het pijltje bij zijn broek met daarbij de tekst: ‘volledige gezinsdekking’. Een inkoppertje onder de gordel? Foppe mag in ieder geval van geluk spreken: Univé doet niet aan mandekking! = = = = = = VIJFDE KOLOM De beste assurantieborrel blijft Jus d’Assurance

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.