nieuws

Aras en GainZ introduceren MyBusinessManager

Archief

Aras Personeel & Zorg en de financiële adviessite GainZ introduceren MyBusinessManager (MBM), een online ondernemers-communicatieplatform. Hiermee kunnen werkgevers hun collectieve werknemersregelingen digitaal beheren en deze employee-benefitsregelingen online communiceren naar de werknemer. Deze krijgt MyPersonalManager tot zijn beschikking: een online persoonlijk communicatieplatform.

“Wij hebben ervaren dat ondernemers het tijdrovend en kostbaar vinden om een vehikel op te tuigen om deze arbeidsvoorwaarden te communiceren naar hun medewerkers. Dat doen wij dus voor ze met MyBusinessManager”, vertelt Dens van Laarhoven van GainZ. “Onze klanten zijn het intermediair. Met deze website (www.mybusinessmanager.nl) geven wij ze marketing-, sales- en distributiegereedschap in handen waarmee ze de ondernemer kunnen ondersteunen. Aras verzorgt de inhoudelijke kant van het verhaal. Zij hebben met de P&O Box de 1-loketfunctie voor de werkgever en het intermediair in handen. Via deze P&O Box kan de ondernemer alle mutaties op het gebied van personeel, salarissen, ziekmeldingen en dergelijke online doorsturen naar de betreffende instanties.” Werknemers kunnen voor advies en uitleg over de regelingen een beroep doen op het intermediair, dat deel uitmaakt van het GainZ partnernetwerk of bij Aras aangesloten is.
De toegevoegde waarde van MyBusinessManager ten opzichte van andere employee-benefitssystemen is volgens Van Laarhoven de website MyPersonalManager. “Hiermee hebben we een online communicatieplatform voor de werknemer gecreëerd en komen we op het vlak van personal benefits terecht. Via een beveiligde login-code krijgt hij op deze site een compleet beeld van de polissen die hij bij zijn tussenpersoon heeft ondergebracht. Verder geeft deze site inzicht in wat er allemaal over hem bekend is bij het intermediair. Op deze site kan de werknemer allerlei behoeftemodules doorlopen. Elke button die hij aanklikt wordt door ons gemonitord, met zijn toestemming uiteraard. Wij noemen dat permissie-marketing. Op die manier genereren wij weer leads naar het intermediair. De commerciële truc is, dat het intermediair een ‘totaalrelatie’ opbouwt met de werknemer c.q. klant”, aldus Van Laarhoven.
Kosten
De werkgever betaalt voor het gebruik van MyBusinessManager tussen de e 1 en e 10 euro per maand per werknemer. Er zijn geen kosten voor de werknemer. “Op deze manier is de werkgever een betrekkelijk klein bedrag per maand per werknemer kwijt en hoeft hij geen grote initiële investering te doen in de software”, zegt Van Laarhoven.
Hij constateert verder, dat tussenpersonen steeds meer deze kosten voor hun rekening gaan nemen. “Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd. De tussenpersoon wil een goede relatie opbouwen met de ondernemer. En via die ondernemer heeft hij vervolgens toegang tot een groot aantal werknemers. Als hij de marketing goed oppakt, krijgt hij daar een groot deel van zijn inkomsten uit.”
“Wij werken als GainZ via twee distributiekanalen. Zoals ik al eerder zei, is de tussenpersoon onze klant. Met deze nieuwe site mybusinessmanager.nl gaan wij ook de bedrijven rechtstreeks benaderen. Als de ondernemer geïnteresseerd is, gaan wij op zoek naar een passende tussenpersoon voor hem”, vertelt Van Laarhoven.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.