nieuws

Apeldoorn even uitgebeld?

Archief

Apeldoorn even uitgebeld?

Het reclamevakblad Adformatie wemelde vorige week van de artikelen over verzekeraarsreclame. Het blad opende met het bericht dat Centraal Beheer een nieuwe ‘corporate campagne’ wil en dat het niet is uitgesloten dat afscheid wordt genomen van de beroemde slagzin ‘Even Apeldoorn bellen’. Niet zozeer de slogan als wel de invulling ervan begon te wringen. Een commercial waarin een Nederlandse vrachtwagenchauffeur in Engeland op de rechter weghelft rijdt, werd teruggetrokken na heftige kritiek vanuit de vaderlandse transportwereld. Centraal Beheer wil de klandizie uit die hoek niet voor het hoofd stoten. Al eerder ontstond weerstand tegen het filmpje met de Clinton-prikpop, die het verschijnsel voodoo zou populariseren. Uit de mond van marketingdirecteur Bram Rutten tekende Adformatie op: “Vijftien jaar heeft Nederland om onze commercials gelachen, tegenwoordig is er steeds vaker een kleine groep beledigd. De protesten halen soms de pers en dat is niet goed voor ons imago. Het is voor creatieven steeds moeilijker om een thema te vinden dat algemeen geaccepteerd wordt en toch opvalt”. Hoe belangrijk het imago is, komt ook naar voren in een artikel van de hand van communicatie-specialist Charles Swietert. Uit een recente, door hem gehouden peiling onder het intermediair kwam naar voren dat het imago van een verzekeraar door 78% van de tussenpersonen als een zeer belangrijk ‘selling point’ wordt beschouwd.
Kunst-adviseurs
In het Rotterdamse hoofdkantoor van Nationale-Nederlanden (Delftse Poort) wordt tot 6 januari een expositie gehouden van kunstwerken die zijn gemaakt door assurantie-adviseurs. Onder het motto ‘Van creativiteit verzekerd’ kan men tijdens kantooruren kennis nemen van diverse stillevens, portretten en keramiek. Aanleiding voor deze expositie was het aanbod van adviseur Leen Meijborg uit Papendrecht (verbonden aan Van Houwelingen, Meijborg & Co in Hendrik-Ido Ambacht) om zijn aquarellen tentoon te stellen in de permanente ruimte die NN voor kunstenaars heeft gereserveerd. Een oproep in NN’s relatieblad Nú leverde achttien reacties op van andere bemiddelaars-kunstenaars.
Meijborg en echtgenote bij enkele eigen kunstwerken.
Kerstkaarten
Er zijn verzekeraars die – net als sommige andere ondernemers – geen kerstkaarten versturen aan hun relaties, maar in plaats daarvan een bedrag schenken aan een goed doel. Daarmee zijn ze tevens verlost van een keuzeprobleem: laten wij een eigen kaart ontwerpen, kiezen we er eentje uit de collectie van een gerenommeerd ‘kaartenhuis’, of wordt het toch Amesty International of Unicef. Een van de leukste kaarten die wij tot nu toe ontvingen, is die van PVF Pensioenen. De kaart bevat een aantal elementjes waarmee je ‘één-twee-drie-vier, vingerhoedjes van papier’ kunt spelen tijdens het kerstdiner.
Een van de zangers uit het kerstkoor van PVF Pensioenen.
Kledinglijn Delta Lloyd
Delta Lloyd heeft op 5 december als surprise een eigen kledinglijn geïntroduceerd. Deze ‘Delta Lloyd Collection’ is ontworpen door het bedrijf McGregor. Delta Lloyd wil zich profileren als een sportief en dynamisch bedrijf. Als hoofdsponsor van de nationale atletiekbond wil het zich associëren met beweging, gezondheid en sportiviteit. Als basiskleur is gekozen voor marine. Extra accenten zijn aangebracht in Delta Lloyd-blauw en de kleuren van de nieuwe folder- en brochurelijn. Uit deze kleuren is ook de exclusieve Delta Lloyd-ruit samengesteld. Alle kledingstukken zijn voorzien van het logo van de maatschappij.
Onze compositie: topman Hans-Erik Jansen in het ruitshirt van Delta Lloyd.
Interpolis: muziek in fysiotherapie
Voor Interpolis zit er kennelijk zoveel muziek in de fysiotherapie, dat het Arrangementenbedrijf van de maatschappij een compositie heeft gemaakt voor de Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie in de Sportgezondheidszorg (NVFS). Samen met Rabobank Nederland hebben de arrangeurs van Interpolis voor de NVFS-leden een verzekerings- en betalingsarrangement ontwikkeld. Op grond hiervan heeft de verzekeraar tot en met het jaar 2000 zijn naam verbonden aan de jaarlijks uit te reiken Sporttrofee.
Namens Interpolis heeft Robin Linschoten de sporttrofee 1997 uitgereikt aan fysiotherapeut Gerard Rondhuis, die een boek heeft geschreven over ‘Knierevalidatie’.
Schaatsklapper
Aegon, sinds 1984 hoofdsponsor van de schaatsbond, heeft het contract opnieuw verlengd, en wel voor de periode 1998 tot en met 2002.
Supersnelle expansie
De kersverse makelaarsorganisatie International Partnership Insurance (IPI) waarvan ook de Nederlandse Boelaarts & Lambert Groep lid is, telt een opmerkelijke deelnemer uit Oost-Europa. Deze assurantiemakelaar is ruim vijf jaar op de markt en telt nu al vestigingen in Hongarije, Oekraïne, Roemenië en Slowakije met in totaal zestig medewerkers die hoge productiecijfers behalen. Het geheim van deze supersnelle expansie: het kantoor opereert onder de naam Gratis’92!
Eerste lustrum Beachvolley
Op zaterdag 11 juli 1998 wordt het eerste lustrum gehouden van het Verzekeringen Beachvolley Event. Voor meer informatie over dit sportieve spektakel voor assurantiebedrijven kan men contact opnemen met Bakker & Clients, tel. 020-638.32.64, fax 020-638.32.65.
Kapitaal foutje!
De bedriegers bedrogen. Zo laat zich de poging tot verzekeringsfraude door een jong Westlands echtpaar zich het beste omschrijven. Kort na de geboorte van hun tweeling eind 1995 had het stel ‘onverwacht kraambezoek’ gehad. Voor duizenden guldens was er gestolen. Op de bij Amev ingediende schadeclaim werd ten onrechte tevens een ring met groeibriljantje van f 1.700 als gestolen vermeld. Op die manier hoopte het stel een aftrek ‘nieuw voor oud’ te compenseren. Los van het feit dat hun inboedel tegen nieuwwaarde was verzekerd, maakte het stel nog een kapitale blunder: het fotonegatief met daarop de ‘gestolen’ ring werd voor Amev juist het overtuigende bewijs dat de schade gemajoreerd was. Op het negatief prijkte een datum van…ná de inbraak! Voor Amev reden om de schade in zijn geheel af te wijzen; een kapitaal verschil met wat het echtpaar eerst dacht te ontvangen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.