nieuws

Aov’s De Amersfoortse ontkomen niet aan vergelijkingsprogramma

Archief

Ook de arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van De Amersfoortse zullen worden opgenomen in het door Kooijmans Software ontwikkelde polisvergelijkingsprogramma op het terrein van de aov’s. Hiermee legt Kooijmans een ‘klemmend verzoek’ van De Amersfoortse naast zich neer.

De Amersfoortse vindt dat een adviesproduct als aov, “waar het primair draait om de kwaliteit van het product en de daarbij behorende dienstverlening”, zich niet leent voor een vergelijking die wordt gestuurd op prijs.
“Kletskoek”, is de bondige reactie van directeur Frans Kooijmans van het softwarebedrijf. Hij vindt dat zijn programma te kort wordt gedaan als de kritiek zich concentreert op de prijsvergelijking. “Wij vergelijken de producten ook nadrukkelijk op kwaliteit. Je kunt zelfs zeggen, dat je juist zonder ons programma bijna alleen maar op prijs kunt vergelijken.” Kooijmans kent onder het label ‘Rolls’ al succesvolle vergelijkingsprogramma’s voor auto-, motor- en ziektekostenverzekeringen.
ASR-dochters eenstemmig
De Amersfoortse, marktleider in het aov-segment, was tot afgelopen maandag de enige maatschappij die medewerking had geweigerd, maar binnen het ASR-concern zijn de rijen gesloten. “Vanochtend kreeg ik een telefoontje van Stad Rotterdam, waarin deze zich aansloot bij het standpunt van De Amersfoortse”, aldus Kooijmans begin deze week.
In een nieuwsbrief aan het intermediair stelde De Amersfoortse vorige week: “Wij behoren met onze aov-producten wellicht niet tot de goedkoopste aanbieders in de markt, maar zijn van mening ons te onderscheiden door onze naam op het gebied van kwaliteit van het aov-product. (…) Ook het feit dat wij als een van de weinige verzekeraars op dit terrein beschikken over een eigen, professionele arbeidsdeskundige dienst geeft aan dat De Amersfoortse het vooral zoekt in de kwaliteit.”
Verschijning in juli
Het Rollsprogramma voor aov’s, dat nu nog in een testfase verkeert, zal naar Kooijmans’ verwachting in de loop van juli op de markt komen. Het omvat tachtig tot negentig aov’s van ongeveer dertig maatschappijen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.