nieuws

Anva introduceert Webdesk en Webview

Archief

Het Amersfoortse systeemhuis Anva gaat een internet-helpdesk voor klanten opzetten. Via de webdesk kan de tussenpersoon zien hoe ver Anva is met het verhelpen van een technisch probleem . Ook start Anva met ‘webview’, waarmee het intermediair zijn klanten inzicht in hun portefeuille kan bieden.

Anva maakte de noviteiten bekend tijdens de Anva-dag, ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum. De ‘Webdesk’, een helpdesk via internet, werkt als volgt. Klanten van het systeemhuis kunnen via het Anva-extranet inloggen en bekijken wat de stand van zaken is omtrent opgegeven problemen met de Anva-pakketten. Ook is het mogelijk dat de klanten via deze webdesk zelf hun calls aanmaken.
De klant krijgt na melding van zijn probleem een e-mail toegestuurd waarbij de ontvangst bevestigd wordt. Tegelijkertijd ontvangt hij een zogeheten call-nummer. Een van de voordelen van de webdesk is dat het opvragen van de status voor de telefonische helpdesk van Anva een flinke lastenverlichting oplevert. Het is overigens nog niet zo dat de calls doorgegeven via het extranet sneller afgehandeld worden. De Jong Assurantiën uit Norg draait momenteel proef met de webdesk.
Anva is ook druk bezig met het inrichten van een kennisbank. Alle vragen of problemen worden opgeslagen in een kennisbank. Door het stellen van vragen wordt de gebruiker zometeen naar het goede antwoord of de oplossing geleid. Ook deze vorm van probleemoplossen moet te zijner tijd de druk op de telefonische helpdesk verlichten.
Webview
Met het onderdeel ‘Webview’ krijgt de klant van de tussenpersoon inzicht in zijn eigen portefeuille. Voor dit project waren het assurantiekantoor van De Jong in Norg en de Lancyr-organisatie uit Tilburg ‘proefkonijn’.
Elke tussenpersoon kan naar eigen inzicht klanten toegang bieden tot de eigen portefeuille. De tussenpersoon is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van wachtwoord en pincode voor de beveiliging.
De tussenpersoon kan er voor kiezen om de klant een zogeheten dynamische pagina te laten zien die rechtstreeks opgeroepen wordt uit de Anva-database. Dit biedt de mogelijkheid om mutaties aan te brengen. Voorlopig zal dit alleen mogelijk zijn voor de relatiegegevens. Op termijn wordt het ook mogelijk om in de polisgegevens wijzigingen aan te brengen.
De tussenpersoon heeft ook de keus zijn klanten een klant en klare pagina voor te zetten. Deze html-pagina laat niet de meest recente stand van zaken zien. De tussenpersoon moet elke keer handmatig actie ondernemen om de meest recente pagina uit de Anva-database op te halen en klaar te zetten voor de klant.
Nieuwe klant
Op de jubileumdag liet Anva ook het nieuwe logo zien, dat na 25 jaar aan vernieuwing toe was. Verder maakt directeur Stoffel van Amkerk bekend dat verzekeringsmaatschappij de Noordhollnadsche van 1816 er voor gekozen heeft haar administratie te gaan draaien op Anva-software. De Noordhollandsche werkt nog met een zelf ontwikkeld systeem op een IBM-mainframe.
Het logo van Anva was na 25 jaar aan vernieuwing toe.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.