nieuws

Amicon-campagne zorgt voor 35% meer offertes

Archief

De bloemkolenactie en de tv- en radiospots van Amicon hebben geleid tot 35% meer offerteaanvragen dan vorig jaar.

De van uit huis regionale zorgverzekeraar Amicon (Menzis) voert sinds oktober landelijk campagne op tv en radio. Verder werden in het kerngebied regionale radiospots uitgezonden en werden er in diverse gemeenten bloemkolen uitgereikt. “We hebben er bijna 16.000 weggegeven”, zegt commercieel directeur Henk Ramautar. “Het is nog te vroeg om iets over het uiteindelijke resultaat te zeggen. De campagne heeft er in ieder geval toe geleid dat er tot en met week 45, de piekweken komen daarna, 35% meer offertes zijn aangevraagd dan vorig jaar.”
In een persverklaring komt Amicon terug op de eerdere mededeling van een Amicon-medewerker, dat de regionale radiospot met de stem van actrice Annet Malherbe minder zou worden uitgezonden, omdat de luisteraars haar stem zat werden. Volgens Ramautar is het uitzendschema geheel volgens plan verlopen. “Er waren twee spots. De ene spot betrof de ‘bloemkolenactie’ die op 2 november is gestopt. De andere spot, die was gericht op loongrensoverschrijders, is tot 17 november uitgezonden en is vanaf 7 november gecombineerd met onze landelijke radiospot. Die combinatie stond al van tevoren vast en had niets te maken met de inhoud of de toonzetting van de regionale spot. Overigens liep de regionale reclame op onder meer abri’s en op bussen door tot 24 november.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.