nieuws

Amev verhuist 700 werknemers in eerste fase van Koers 2000

Archief

Op maandagmorgen 3 oktober zullen zo’n 700 Amev-medewerkers op een nieuwe werkplek beginnen. Na een grote verhuizing in het weekend worden alle verzekeringstechnische afdelingen onderverdeeld in drie nieuwe business units: Particulieren, Ondernemingen en Pensioen & Zorg.

De grootschalige verhuizing waarbij een derde van het Amev-personeel op het hoofdkantoor is betrokken, vormt de eerste concrete stap in het kader van Koers 2000, de operatie waarmee de overgang wordt gemaakt van een produktgerichte naar een marktgerichte structuur. Deze kanteling van de organisatie gaat gepaard met een nieuwe regio-indeling die voor alle onderdelen in zowel binnen- als buitendienst gelijk is. In de overgangsfase tot 1 januari 1996 zullen de huidige rayonkantoren geleidelijk verdwijnen en plaats maken voor vier regiokantoren in, of in de omgeving van Amsterdam, Zwolle, Rotterdam en Eindhoven. Hoe de regiogrenzen precies lopen, is afhankelijk van de postcode. De plaats van vestiging van het intermediair bepaalt de regio. Bij meerdere vestigingen is de hoofdvestiging bepalend.
De doelstelling van Koers 2000 is de afstand tussen het intermediair en Amev te verkleinen. Nieuw is dat het Leven- en Schadebedrijf aan elkaar worden gekoppeld. Dit maakt het volgens Amev mogelijk het aantal aanspreekpunten voor het intermediair terug te brengen.
Interlloyd
Volgens een speciale editie van de uitgave Amev Info kan nog niet veel worden gezegd wat er met Interlloyd zal gebeuren: “Voor Interlloyd zal de vorming van business units nog geen gevolgen hebben. Amev zal haar bedrijfsmatige risico’s onderbrengen in Amev Ondernemingen. Over de plannen om Amev Ondernemingen en Interlloyd samen te voegen in één business unit zullen we u te zijner tijd nader informeren”.
Buitendienst
De buitendienst zal pas per 1 januari 1996 worden geïntegreerd. De inspecteurs blijven tot die tijd volgens de ‘oude’ structuur werken. Dit houdt in, dat de buitendienst vanuit de Leven- en Schade-organisatie blijft functioneren en er in de huidige contacten met de tussenpersonen geen verandering komt.
Vanaf 3 oktober zullen wel veel telefoon- en faxnummers gewijzigd zijn. Daarom ontvangen relaties uiterlijk eind september van hun inspecteur een nieuwe telefoonkaart.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.