nieuws

Amev ging in december al ‘gedurfd’ olympisch

Archief

Amev ging in december al ‘gedurfd’ olympisch

In de zomer van 1969 werd de Olympische Dag van de Verzekeringen gehouden, waarvoor “iedereen met een baan in assurantiën en een paar gymschoenen zich mocht inschrijven”. In de vorige editie van Jus d’Assurance werd de vraag gesteld of dit de eerste Olympische verzekeringsdag ooit was en mogelijk ook de enige. Een sluitend antwoord daarop heeft de redactie nog niet ontvangen.
Wel is duidelijk geworden dat Amev afgelopen winter een Olympische Dag heeft georganiseerd voor de ‘vrienden van het gedurfde denken’. “Dat zijn directieleden van assurantiekantoren waar wij een goede relatie mee hebben”, legt Ruud Dekker uit, adjunct-directeur Marketing & Communicatie bij Fortis ASR. “Twee keer per jaar houdt Amev samen met hen een zogeheten inspiratiedag. Verder is er ’s zomers een familiedag voor de vrienden van het gedurfde denken en in december een eindfeest.”
“Dat eindfeest hebben we met zo’n 130 mensen gevierd in Doorwerth aan de hand van een gedurfd, olympisch programma. We hadden de gasten alleen gevraagd in sportieve kleding te verschijnen en bij de inschrijfbalie, die olympisch was aangekleed, konden ze uit zes sporten er drie kiezen.” Na een sportlunch, begeleid door een toespraak van oud-volleybalcoach en huidig NOC/NSF-directeur Joop Alberda, verschenen zeven sporters ten tonele voor de begeleiding van de Amev-gasten bij de zes sporten: Leontien van Moorsel (wielrennen op een hometrainer), Jacco Eltingh (tennis), Troy Douglas (fitness), Teun de Nooijer (hockey), Arnold Vanderleyde (boksen), Edith Bos en Dennis van der Geest (judo). “Vooral de opkomst van Dennis van der Geest was imposant; wat een lichaam”, herinnert Dekker zich.
Na het sporten was het tijd voor een hapje en drankje, waarbij televisiepresentator Tom Egberts onder meer de mensen en hun verhaal opzocht achter de in groot formaat geprojecteerde sportfoto’s van diezelfde middag.
Ruud Dekker wordt door Arnold Vanderleyde bedankt voor de gezellige dag…
De sporters met v.l.n.r. (staand) Arnold Vanderleyde, Edith Bos, Jacco Eltingh, Teun de Nooijer, (zittend) Troy Douglas, Dennis van der Geest en Leontien van Moorsel
‘Gaan belangrijker dan echt bijwonen’
Enkele hypotheekverstrekkers hebben de Olympische Spelen aangegrepen om speciale promotieacties te houden. Eén van hen is Fortis-dochter Direktbank, die tussenpersonen bij vijf of meer hypotheekaanvragen kans laat maken op een reis naar Griekenland ter waarde van e 2.500. De drie reizen worden verloot op 30 augustus: de dag ná de sluitingsceremonie van in Athene. Naar Griekenland gaan, is voor Direktbank kennelijk belangrijker dan het daadwerkelijk bijwonen van de Olympische Spelen.
Ruim 300.000 hits tijdens Delta Lloyd EK-voetbalpool
De voetbalpool die Delta Lloyd organiseerde tijdens het Europees Kampioenschap voetbal, trok 690 deelnemers. Zij vonden via Delta Lloyd Digitaal Domein (DDD) hun weg naar de pool. Tijdens het voetbaltoernooi bezochten assurantietussenpersonen de voetbalpool op DDD ruim 300.000 keer.
Hij en zijn vrouw volgen eind deze maand de Olympische Spelen vanaf een luxe zeiljacht in Athene. Tweede werd Adri Vink van Van den Brink & Schuiteman Assurantiën. Hij krijgt een volledig verzorgde reis naar Madrid, waar hij een voetbalwedstrijd van Real Madrid zal bijwonen. Daarnaast wonnen 25 tussenpersonen een MP3-speler of een abonnement op Voetbal International. De prijzen werden uitgereikt door Delta Lloyds verkoopdirecteur Maurice Koopman.
Prijswinnaars van de EK-pool van Delta Lloyd. Rechts op de voorgrond hurkt winnaar Ed van Beek (Reas Verzekeringen).
Virtueel verzekeringsmuseum
Wie, al dan niet op de gok, op internet de naam www.verzekeringsmuseum.nl intikt, komt nu nog uit op een pagina van assurantiekantoor Horsten in het Limburgse Beek. Directeur Ruud Horsten is al een beetje bezig met de periode na zijn werkzame leven. Hij wil het komende jaar zijn bedrijf overdragen aan drie zonen en zich dan onder meer gaan toeleggen op de meer tastbare verzekeringshistorie. Horsten behoort al vele jaren tot de mensen die er schik in hebben om bijvoorbeeld emaille verzekeringsborden te verzamelen.
Hij wil nu ook een virtueel verzekeringsmuseum stichten, zodat iedereen in een zekere mate toch kan meegenieten van verzekeringsborden en andere voorwerpen die een link met assurantiën hebben. Wie Horsten wil helpen met de opbouw van zijn verzekeringsmuseum, kan via rhorsten@freeler.nl contact met hem zoeken.
Vandenende ‘loopt op zonnestralen’
Onder de noemer ‘I’m walking on sunshine’ won een boot van Vandenende Adviesgroep eind vorige maand de tweede prijs bij de zevende editie van het Varend Corso Westland. De Vandenende-boot, gearrangeerd door Koos Zuidgeest, werd door meer dan 200.000 mensen bekeken.
De Goudse sponsort Goudse singelloop
Verzekeraar De Goudse heeft Rabobank opgevolgd als hoofdsponsor van de Nationale Singelloop, die voert door en langs het centrum van Gouda. Aan de zestiende editie, op vrijdag 10 september, zullen naar schatting meer dan duizend lopers meedoen. Deelnemers kunnen zich aanmelden op www.singelloop.nl.
Meer ongevallen door borden voor Olympische Spelen
De afgelopen maanden is het aantal verkeersongevallen in Athene sterk toegenomen. Volgens het Griekse verbond van verzekeraars is de stijging vooral te wijten aan de vele verkeersborden en andere vormen van bewegwijzering die zijn geplaatst voor de Olympische Spelen. Omdat de vele borden door diverse organisaties zijn geplaatst, is er nauwelijks enige samenhang. Dit heeft dit de onduidelijkheid en onoverzichtelijkheid vergroot in de Griekse hoofdstad, die toch al niet te boek stond als verkeersarme plaats. VIJFDE KOLOM Biedt dat museum ook informatie over de Olympische Verzekeringsdag?

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.