nieuws

AM Banenmarkt biedt perspectief

Archief

De afgelopen zaterdag gehouden AM-Banenmarkt biedt duidelijk perspectief, zeker als het evenement wordt verbreed en vergroot. Er lagen bijvoorbeeld absoluut scoringskansen voor de expertisebranche en voor opleidingsinstellingen, die nu nog schitterden door afwezigheid.

De AM-Banenmarkt, die in de Utrechtse Jaarbeurs werd gehouden, trok tussen de vijfhonderd en zeshonderd bezoekers, hoofdzakelijk toetreders op de arbeidsmarkt. Zij konden heel veel opsteken van de sollicitatie-adviezen die door diverse sprekers werden uitgemeten. Sommigen konden die kennis direct benutten in oriënterende gesprekken met de aanwezige bedrijven.
Een opmerkelijke inleider was Peter van Geijtenbeek, algemeen directeur van Zurich, die gehuld in een bedrijfsoverhemd plus -sweater, op het spreekgestoelte ging staan. Van Geijtenbeek ontpopte zich van voorlichter tot enthousiast standwerker. Bestuurder Ike Wiersinga van de Dienstenbond CNV had graag een uiteenzetting gegeven over de nieuwe verzekerings-cao, maar die was afgelopen zaterdag nog niet rond. Zij ging wel uitgebreid in op de ‘cafetaria’-ontwikkeling; de Achmea-cao heeft nadrukkelijk als inspiratiebron gediend tijdens de jongste onderhandelingen in de verzekeringsbedrijfstak. 2 koloms:
Algemeen directeur Peter van Geijtenbeek ‘verkocht’ zijn Zurich. 1 koloms:
Darten in de AM-stand, waar elk uur een CD-bon kon worden gewonnen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.