nieuws

Al meer dan duizend gebruikers ServiceNet Aegon Particulieren

Archief

Aegon Particulieren heeft onlangs de duizendste gebruiker van haar ServiceNet in de boeken kunnen schrijven. ServiceNet is het programma waarmee tussenpersonen via internet gegevens en andere informatie kunnen raadplegen uit de administratieve systemen van Aegon.

Via een beveiligde toegang kunnen tussenpersonen polis- en debiteurengegevens inzien van verschillende verzekeringen en er kunnen door het intermediair ook online producten worden gesloten. ServiceNet zal op korte termijn verder worden uitgebreid waardoor ook mutaties en bijvoorbeeld schadeafwikkelingen via het systeem kunnen lopen.
Aansprakelijkheid
De overeenkomst die Aegon aan tussenpersonen voorlegt bij installatie van het programma, is door sommige tussenpersonen als te knellend ervaren. Bij de NBVA was tot begin augustus al door vijf leden advies gevraagd over de overeenkomst.
De NBVA heeft inmiddels bij Aegon schriftelijk protest aangetekend tegen sommige aspecten van de overeenkomst. De organisatie vindt dat de aansprakelijkheid van Aegon te veel beperkt wordt. Leden die bij de NBVA om raad vragen, krijgen het advies de huidige tekst nog niet te ondertekenen.
Aegon verklaart verrast te zijn door de kritiek. Van de duizend aangesloten tussenpersonen zou er slechts één feitelijk bezwaar hebben aangetekend tegen de contractvoorwaarden. Bij de NVA was overigens geen enkele klacht binnengekomen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.