nieuws

Al een fiets bij Europeesche gekocht?

Archief

Al een fiets bij Europeesche gekocht?

Het is lente geworden en dat betekent altijd dat verzekeraars het intermediair verblijden met allerlei acties om de productie te stimuleren. Daarmee moet je wel oppassen, want voor je het weet trekt de belastingdienst aan de bel wegens ‘inkomen in natura’. London heeft voor haar bonuspuntenactie, waarin je waardevolle prijzen kunt winnen, vooraf een regeling getroffen met de fiscus.
Maar als je niet wilt of kunt dingen naar ‘een week op stap met een kampeerauto’ van London, kun je nog wel goedkoop gaan fietsen dankzij Europeesche. Die maatschappij is vorige week een actie begonnen met de trendy Kronan-fiets. Normaal kost zo’n fiets in de opgetuigde versie e 392, maar via de site van de Europeesche kan die voor e 292 worden aangeschaft. Hij is dan wel alleen leverbaar in blauw en voorzien van een reclamebord onder de stang. In kloeke letters staat daarop ‘Plezier Verzekerd’ en eronder in een kleiner lettertype ‘europeesche.nl’
“Relaties kunnen de fiets voor eigen gebruik bestellen of gebruiken als ludiek etalagemateriaal”, aldus de maatschappij.
Legerfiets
De Kronan-fiets is in 1939 ontworpen voor het Zweedse leger. Hij wordt onder meer gekenmerkt door extra brede banden. Aan de hand van de originele tekeningen werd halverwege de jaren negentig een eigentijdse versie van de fiets in productie genomen en inmiddels is het al een hype, bijvoorbeeld in Amsterdam. Kronan-fietsen worden primair verzekerd bij Enra, de DSB-dochter die onder meer over een volmacht van Europeesche beschikt.
Er zijn tal van assurantiemensen geïnteresseerd in de aanbieding van Europeesche. Voor sommigen is het een drempel dat de fiets voorzien is van een reclameschild onder de stang. Anderen zien daar geen probleem in. “Ik kan dat reclamebord er wel afhalen en dan kan ik best wel een verzamelaar als bijvoorbeeld Harrie van Vroenhoven voor zo’n bord interesseren”, reageerde een gewiekste branchegenoot.
De ‘Plezier verzekerd!’-fiets is standaard voorzien van een voordrager, slot én pompje.
Opwinding in reclameland
Natuurlijk kennen we allemaal de ‘slaapkamer tv-spot’ van De Amersfoortse. Die spot waarin een man en een vrouw vol goede moed de trap opgaan, maar korte tijd later de man, met een blik onder het laken, tot de conclusie komt dat niet al zijn lichaamsfuncties werken zoals hij had gehoopt.
Onze vaste Jus d’Assurance-correspondent in het midden des lands is nogal internationaal georiënteerd. Begin deze maand bladerde hij door het Franse verzekeringstijdschrift L’Argus en kwam daarin een advertentie tegen van motorrijtuigenverzekeraar FMA (zie foto). De scène lijkt toch wel heel erg op die van De Amersfoortse. Het enige verschil is dat zij niet haar nagels zit te vijlen.
Wie was er het eerst: De Amersfoortse of de Franse FMA?
‘Verzekeringsmagazine? Niet gezien!’
Sinds enkele weken is er op donderdag het Verzekeringsmagazine te zien op RTL5. Volgens de bekendmaking van het Verbond van Verzekeraars zou dat programma worden uitgezonden om 8.40, 11.40, 15.40 en 23.40 uur. Bedrijftaksgenoten die geen tv op hun werk hebben (de meesten dus) waren aangewezen op het laatste uitzendtijdstip. “Ik heb de eerste twee keer op dat tijdstip helemaal geen verzekeringsprogramma gezien”, aldus een collega. “De eerste keer was er een voetbalprogramma bezig en de tweede keer verzeilde ik in een fraai gefilmde vrijpartij. Ook leuk, maar eh…”
Dure scheiding
Een Brit die na het innen van een forse letselschadeclaim van £ 385.000 dacht de bloemetjes buiten te kunnen zetten, is bedrogen uitgekomen. De man verliet enkele uren na het toekennen van de schadevergoeding zijn echtgenote en die scheiding is hem duur komen te staan. De wraak van zijn vrouw was namelijk zeer zoet. Zij meldde bij de betrokken verzekeraar dat haar voormalige levenspartner zijn verwondingen schromelijk had overdreven. Er kwam een rechtszaak waarin dat werd bewezen en de man werd veroordeeld tot het terugbetalen van het teveel geclaimde bedrag à £ 250.000, zo melden The Daily Telegraph en Post Magazine.
Meer bloemen bij uitvaart
Enige tijd geleden publiceerden wij in Jus d’Assurance, dat de groep Queen de eerste positie had ingenomen in de Uitvaart Top-50 van Dela. Korte tijd later verscheen het bericht in bijna alle dagbladen. Nu hadden wij onlangs gezien, dat ‘Time to say goodbye’ van Andrea Boccelli de eerste plaats had heroverd. Maar ja, we gaan er geen vast onderdeel van deze rubriek van maken.
Afgelopen week constateerden wij echter, dat er na vele jaren weer een Nederlandstalig liedje op nummer 1 staat. Het is ‘Geen kind meer’ van Karin Bloemen, dat in afwijking van de andere begrafenistoppers buiten de uitvaartcentra geen grote hit is geweest. Overigens, ‘Who wants to live forever’ is afgezakt naar de zevende plaats. Waar Mieke Telkamp staat? Wel, die vinden we momenteel terug op de 24e plaats.
Buiten voetballen in Amsterdam
Heeft Rotterdam een overdekt assurantiezaalvoetbaltoernooi, in Amsterdam wordt elk voorjaar een toernooi in de open lucht gehouden. Vorig jaar namen dertig bedrijventeams aan dit sportieve treffen deel.
Op maandag 27 mei verzorgt de Sportcommissie van de Amsterdamse assurantieclub ABC opnieuw dit evenement voor sixes (zestallen). Het begint allemaal om 16.00 uur op de velden van voetbalvereniging AFC aan de Boelelaan in Amsterdam.
De inschrijving staat open voor verzekeraars, het intermediair en taxatie- en expertisebureaus. De kosten bedragen e 210 per team. Informatie over de inschrijving kan uitsluitend worden aangevraagd per e-mail: w.westerhof@troostwijk.com of per fax 020-666.66.68
Limburgs minivoetbaltoernooi voor assurantiemedewerkers
Op zaterdag 29 en zondag 30 juni organiseert zaalvoetbalvereniging ‘Amicitia’ uit Thorn (Limburg) voor de 21e keer een minivoetbaltoernooi, dat inmiddels is uitgegroeid tot het grootste toernooi van Zuid-Nederland.
Voor de vierde maal wordt daarbinnen het Open Limburgs Kampioenschap Minivoetbal gehouden. Op zaterdag wordt, in samenwerking met de hoofdsponsor assurantiekantoor Bert Zeegers, een toernooi georganiseerd voor teams van, of gesponsord door, assurantiekantoren en verzekeringsmaatschappijen.
Aanmelden kan (tot uiterlijk 30 mei) bij Bert Zeegers, tel. 0475-56.24.66 of via e-mail: info@bert-zeegers.nl. = = = = = = = [Vijfde kolom] Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?
Soapserie zet verzekerings- consument op verkeerde been
Het in Groot-Brittannië razend populaire tv-programma ‘Eastenders’, een sinds mensenheugenis lopende soapserie, heeft wellicht de Britse verzekeringsconsument op het verkeerde been gezet. In een recente aflevering moest één van de spelers samen met zijn verloofde hun woning verlaten vanwege verzakkingsproblemen die voortvloeiden uit verdroging van de grond. Dit is momenteel een ‘hot issue’ in Brits verzekeringsland. Daarbij werd hen verteld dat zij zich geen zorgen hoefden te maken, omdat verzekeraars de op zich hoge herstelkosten voor hun rekening zouden nemen.
In de branche is over dit door miljoenen Britten bekeken programma enige commotie ontstaan. Volgens het Britse verbond van verzekeraars ABI geeft de verzekeringstechnisch niet helemaal kloppende uitzending echter geen reden voor de branche om zich zorgen te maken. “Dergelijke soaps beweren het werkelijke leven weer te geven en in de praktijk denken veel mensen dat verzekeraars dit soort kosten volledig vergoeden. In de serie werd een eigen risicobedrag genoemd van £ 500; in werkelijkheid ligt dit dichter bij de £ 1.000”, aldus een ABI-woordvoerder.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.