nieuws

Agis, ONVZ en Univé zijn positief over klantonderzoek

Archief

Agis, ONVZ en Univé zijn positief over de resultaten van de Klantenmonitor Zorgverzekeringen van onderzoeksbureau MarketResponse. Zo kreeg Agis van zijn klanten een 7,5 voor zijn dienstverlening, ONVZ kreeg een 8 en Univé een 7,6.

In het algemeen is de tevredenheid over de deelnemende zorgverzekeraars ten opzichte van vorig jaar toegenomen, zo blijkt uit het onderzoek van MarketResponse (zie AM 14, pag. 40). De verzekeraars krijgen een 7,5 (7,2) voor de dienstverlening en een 7,6 (7,3) voor de kwaliteit van de zorgverzekering. ONVZ en Univé scoren niet alleen op het gebied van de dienstverlening hoger dan het gemiddelde, voor de productkwaliteit krijgt ONVZ namelijk een 8,2 en Univé een 7,7.
Agis
In 2003 en 2004 scoorde Agis respectievelijk een 6,6 en 6,8 voor zijn dienstverlening en vorig jaar was dat een 7,1. “Een van de belangrijkste doelstellingen van Agis van de afgelopen jaren was dan ook het verbeteren van de dienstverlening. De 7,5 laat zien dat we op de goede weg zijn”, licht Agis het resultaat toe. De zorgverzekeraar wil binnen twee jaar een 8 krijgen van zijn verzekerden.
ONVZ
“De respondenten zien ONVZ als toonaangevend en de verzekeraar die het de verzekerde gemakkelijk maakt”, zegt ONVZ op basis van de resultaten van de Klantenmonitor Zorgverzekeringen. De verzekeraar claimt onder meer als beste uit de bus te komen in de categorieën: algehele dienstverlening, productkwaliteit en specialist op het gebied van zorg. Verder geeft 95% van de klanten van de Houtense verzekeraar aan bij ONVZ te willen blijven en eenzelfde percentage zegt de verzekeraar ook bij anderen aan te bevelen.
Univé
Volgens Univé blijkt uit het onderzoek dat de klanten Univé ervaren als “een verzekeraar met gemotiveerde werknemers, die zorgvuldig omgaat met de betaalde premies”. “Voor een verzekeraar zonder winstoogmerk is dat misschien wel de belangrijkste boodschap: Wij geven het geld alleen uit in het belang van onze leden. Wat overblijft wordt teruggegeven aan de klant in vorm van premieverlaging.” Bij Univé geeft 92% aan klant te willen blijven en beveelt 91% de verzekeraar aan bij anderen.
Resultaten
Het totaaloverzicht van de resultaten van de Klantenmonitor Zorgverzekeringen wordt niet vrijgegeven voor publicatie. Volgens een woordvoerder van MarketResponse is met de zorgverzekeraars afgesproken dat zij alleen over hun eigen resultaten naar buiten toe mogen communiceren. “Doel van het onderzoek is het geven van stuurinformatie aan de verzekeraars, zodat zij hun dienstverlening beter kunnen afstemmen op de eisen van hun eigen verzekerden”, aldus MarketResponse.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.