nieuws

Agis-medewerker fietst in één ruk dwars door de VS

Archief

Agis-medewerker fietst in één ruk dwars door de VS

In de maand augustus komt iedereen bij van de mega-sportevenementen die eerder deze zomer zijn gehouden, zoals het WK voetbal en de Tour de France. Maar voor enkele fietsfanaten brak dit jaar de sportgekte pas in de oogstmaand los. Eén van hen is de 58-jarige Agis-medewerker Joop van Beek uit Nunspeet, die als veelzeggend motto heeft: ‘afzien geeft mij een kick!’ Als ‘ultra marathon cyclist’ fietst hij dan ook bij voorkeur tochten van duizenden kilometers. ‘Dat doen er wel meer’, zult u denken, maar het bijzondere is dat deze tochten zo veel mogelijk aan één stuk worden verreden.
Na de Race Across America (RAAM), die start in Californië en eindigt in New Jersey, is de meest fameuze ultra-fietstocht Le Tour Direct. Die volgt het parcours volgt van de Tour de France en start vanuit Nederland, goed voor een tocht van ruim vierduizend kilometer. Per etmaal zitten de deelnemers 21 uur op de fiets. De tocht werd vorig jaar voor het eerst gereden en Van Beek deed dat – als oudste deelnemer – in tien dagen en negentien uur. Hij was een van de acht solo-deelnemers; daarnaast waren er teams die in estafettevorm reden. Dit jaar is werkgever Agis, die ook vorig jaar financieel bijdroeg, bereid gevonden als hoofdsponsor op te treden.
Uitstel
Teleurstelling maakte zich vorige week echter meester van Van Beek en zijn zeskoppige begeleidingsteam, toen bekend werd dat Le Tour Direct, die vorige week vrijdag van start zou gaan, dit jaar niet doorgaat. “De race is uitgesteld tot het voorjaar van 2007”, laat Van Beek weten. “Daarom ga ik mij nu richten op de RAAM, die in juni zal worden gehouden. Die heb ik nog niet gereden.” De ultra-Tour is verdaagd omdat dat voor de organisatie commercieel aantrekkelijker was met het oog op onder meer wereldwijde tv-uitzendingen van de tocht.
Voor Van Beek is 2006 een beetje een verloren jaar, want eigenlijk had hij dit voorjaar al de RAAM – bijna vijfduizend kilometer lang – willen rijden. De deelname werd echter afgeblazen omdat de financiering niet rondkwam. “Voorbereiding en begeleiding kosten al gauw tienduizend euro”, zegt hij. Het trainen zelf vormt nog het minste probleem. “Ik ga op de fiets naar mijn werk. Zo pak ik elke dag zo’n honderd kilometer mee.”
Van Beek, die naar eigen zeggen al zijn hele leven op de fiets zit, werd zo’n zeven jaar geleden besmet met de ultra-fietstochtbacil. Voor ‘ritjes’ als Londen-Edinburgh-Londen (1.400 kilometer) en Parijs-Brest-Parijs (1.235 kilometer) draait hij zijn hand inmiddels niet meer om en vorig jaar debuteerde hij dus in Le Tour Direct. Na de RAAM rest Van Beek overigens nog één uitdaging: op de fiets de wereld rond.
Joop van Beek.
Weekend Berlijn naar Valkenswaard
Frank Krol van De Financiële Dienstverleners uit Valkenswaard is winnaar geworden van de wedstrijd die Arag Rechtsbijstand had opgezet in het kader van het WK Voetbal. Een weekend Berlijn voor twee personen vormde de hoofdprijs. Deze werd in de vorm van een cheque ter waarde van _ 900 uitgereikt.
Deze wedstrijd werkte heel eenvoudig. Intermediairs konden bij Arag de spits van hun kantoor opgeven. Elke Arag-polis die een spits sloot, telde als doelpunt en elk doelpunt was een lotnummer. Met dit lotnummer maakte de spits kans op diverse weekprijzen én op de hoofdprijs.
accountmanager van Arag, Henk in ’t Zand en Frank Krol van De Financiële Dienstverleners.
NN geeft Mini-prijzen weg
Nationale-Nederlanden had rond het WK Voetbal een actie voor nieuwe autoverzekeringen opgetuigd. Wie tijdens het toernooi een autopolis van NN sloot, maakte kans op één van de twee Mini Coopers. Daarvoor moest een slagzin worden afgemaakt. Op 17 augustus vond de prijsuitreiking plaats; de winnaars waren Seth de Koning uit Groningen en Julio dos Reis Monteiro uit Rotterdam. Dos Reis Monteiro viel in de prijzen met een filmpje waarin Johan Cruijff het ‘NN-systeem’ uitlegt: “Met een autoverzekering van Nationale-Nederlanden heb je oneindig veel keus: Ruud én Klaas-Jan. Dus waarom zou je je nog óf/óf verzekeren als het ‘NN’ kan?”
Voor de tussenpersonen die de prijswinnende polissen sloten, was er een bescheidener prijs: zij kregen een miniatuur-Mini. Dat waren Roger van de Groot van Maesstad en Daniël Nijhof van de Velten Groep.
(directeur Marketing en Sales NN), Roger van de Groot (Maesstad), Seth de Koning, Adriaan Frijters (directeur Schade- en Inkomensverzekeringen NN), Julio Dos Reis Monteiro, Aat van Zijl (Maesstad) en Daniel Nijhof (Velten Groep)
Sparck biedt jeugd hoop
Uit een recent onderzoek (zie elders in dit AM) bleek dat de reclames van Frisia bij jongeren tot 21 jaar de meeste irritatie oproepen. Onbewust stak geldgever Sparck de jeugd de afgelopen maanden met deze advertentie in een omroepblad alvast een hart onder de riem: voor een hypotheek hoef je straks écht geen afspraak te maken met die vervelende Frisia-man.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.