nieuws

AFM vindt reclame-uitingen van kredietverstrekkers in orde

Archief

Advertenties van kredietverstrekkers in kranten en tijdschriften voldoen meestal aan de eisen. In een enkel geval schieten de reclames te kort., zo heeft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) bekend gemaakt.

De toezichthouder onderzocht 63 advertenties van aanbieders van krediet, voornamelijk banken. De AFM is er blij mee dat de meeste instanties zich aan de geldende reclame-eisen houden.
Verder prijst de AFM het feit dat de meeste instellingen tabellen gebruiken om de belangrijkste kenmerken van het aangeboden krediet weer te geven. Volgens de toezichthouder AFM stellen deze tabellen de consument in staat om de verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. “Het is belangrijk dat de consument voldoende en juiste informatie krijgt om een afgewogen keuze te maken en te voorkomen dat er te veel wordt geleend”, aldus de AFM.
De AFM verklaart reclames voor krediet nauwlettend te blijven volgen. Daarbij gaat de aandacht van de AFM voornamelijk uit naar advertenties voor kopen op afbetaling en banners op internet.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.