nieuws

Aegon verkoopt leads aan intermediair

Archief

Adressen van ‘warme’ Aegon-klanten vliegen tussenpersonen niet langer als gebraden duiven in de mond. Particuliere klanten die zich direct aan de poort van Aegon melden, worden voortaan keurig opgevangen en als lead doorverkocht.

“We krijgen steeds vaker te maken met mensen die ons rechtstreeks benaderen via bijvoorbeeld telefoon of e-mail”, vertelt Aegon-woordvoerder Steven Gelder. “Voorheen leidden wij hen direct door naar tussenpersonen, zonder er verder op te letten wat ermee gebeurde. Dat gaan we anders doen. Voortaan vangen we die mensen op, inventariseren hun wensen en verkopen de lead aan een tussenpersoon, uiteraard in de hoop dat de producten bij Aegon wordt afgenomen.”
Aegon Particulieren richt daarvoor een speciale afdeling (business system) in. “Het vereist iets anders van onze medewerkers. We krijgen straks mensen die tussenpersonen bedienen en mensen die consumenten bedienen.”
Competence
De business-unit Particulieren ondergaat deze zomer nog een opdeling: in een ‘competence center’ en de twee genoemde ‘business systems’. Het ‘competence center’ gaat bestaan uit informatisering, kennisondersteuning, productontwikkeling en financiën. De diverse Aegon-units kunnen bij dit centrum inkopen doen.
Levensloop
Aegon Particulieren werkt aan een uitbreiding van het Levensloop-assortiment. Volgende maand staat de lancering gepland van een direct ingaande lijfrente op universal-lifebasis. Later volgen een pensioenproduct, een overlijdensrisicoverzekering en een beleggingsrekening.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.