nieuws

Aegon ontkent achterstanden

Archief

Aegon zegt geen of nauwelijks achterstanden te hebben in de administratieve afhandeling van levensverzekeringen.

De maatschappij zegt dat in reactie op enkele negatieve geluiden van het intermediair. “Offertes en nieuwe aanvragen worden op dagbasis afgehandeld”, onderstreept woordvoerder Ronald Kooren. “Direct ingaande lijfrentes vragen een week tijd en extra stortingen een maand. Daarentegen gebeurt de opmaak van nieuwe lijfrentepolissen weer op dagverwerking, nadat we daar in juni en juli wat achterstanden hadden.”
Intermediair Rob van Horssen van VIB heeft een andere ervaring. “In januari hebben wij een relatie een koopsom van zo’n slordige e 750.000 laten storten en inmiddels zitten we in augustus en hebben we van Aegon nog altijd geen polis ontvangen. Aanpassingen aan het systeem zouden de reden zijn. Zéér zacht uitgesproken is dit een aanfluiting van de bovenste plank.”
“Er kunnen natuurlijk altijd incidenten zijn”, verweert Kooren zich. “Maar nogmaals: er zijn geen of nauwelijks achterstanden bij Aegon Leven.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.