nieuws

Aegon komt met extranet voor selecte groep tussenpersonen

Archief

Na een proef met 35 tussenpersonen heeft Aegon Particulieren zijn extranet www.aegonservice.net opengesteld voor een selecte groep van 210 tussenpersonen, de zogeheten ‘Ambassadors’.

Deze groep van bemiddelaars moet voldoen aan verschillende criteria: kwaliteit, voldoende productie, snel reageren op een lead, willen ze gebruik mogen maken van het extranet.
Van de 210 ‘Ambassadors’ die Aegon in haar bestand heeft, hebben 142 een e-mailaansluiting en 86 beschikken over een eigen website. Directievoorzitter Aegon Particulieren Theo Bouts is zeer tevreden over deze cijfers. “Iedereen roept altijd dat het intermediair nog niet of helemaal niet is aangesloten op het world wide web, maar deze cijfers logenstraffen dat.”
Al in een eerder interview met AssurantieMagazine (zie AM 14, pag. 50) gaf Bouts aan dat de internetstrategie van Aegon Particulieren “zich focust op het genereren van leads voor de tussenpersoon en het verbeteren van de service en logistiek voor de tussenpersoon”. De lead-generatie vindt op dit moment plaats via de Aegon-site www.samenleven.nl, de Interplein-site www.hypotheekplein.nl, de vergelijkingssite www.independer.nl en de verzekeringsportal Financial Lynx (www.fx.nl). In een later stadium volgen leads via sites met als thema wonen, kinderen en senioren.
Het Aegonservicenet geeft toegang tot de back-officesystemen van de verzekeraar. De tussenpersoon kan op naam van de klant zoeken. Hij klikt vervolgens door op de naam van de klant en krijgt de polisnummers van de betreffende klant in beeld. Weer doorklikken geeft inzicht in de polisgegevens van de klant.
Voorlopig zal de tussenpersoon deze gegevens alleen kunnen raadplegen. In januari wordt het ook mogelijk inzicht te verkrijgen in de waarde van de levensverzekeringen. “Dat is echt een gigantische stap voorwaarts”, vertelt Bouts.
Zoekmachine
In de zoekmachine op de website van Aegon Particulieren (www.aegonparticulieren.nl) hebben de ‘Ambassadors’ een streepje voor. De klant kan zoeken op postcode, of meer uitgebreid op naam van tussenpersoon en woonplaats.
Als een klant bijvoorbeeld op zoek is naar een goed hypotheekadvies en daarbij geadviseerd wil worden, dan zal een ‘Ambassador’ die deze hypotheekadvies-kwaliteiten in huis heeft, vermeld worden bij de eerste vijf.
De verzekeraar geeft in het overzicht van tussenpersonen door middel van een wereldbolletje aan dat de bemiddelaar een eigen website heeft. Een envelopje geeft aan dat het kantoor via e-mail te bereiken is.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.