nieuws

Aegon gaat ‘mee-leven’met de klant

Archief

Aegon gaat het komend jaar een nieuwe koers varen

Als uitvloeisel van een (afgeronde) herstructurering van de organisatie gaat de verzekeraar de onlangs geïntroduceerde kernwaarde ‘mee-leven’ concreet inhoud geven. De omslag van contractgerichte naar contactgerichte maatschappij is volgens Johan van der Werf, directievoorzitter van Aegon Nederland, nodig om “topspeler te blijven”. Uitgebreid onderzoek onder medewerkers, klanten, tussenpersonen en belanghebbenden zou hebben aangetoond dat Aegon zal moeten investeren in langjarige loyaliteit van klanten en daarmee in groei. “Door klanten in hun levenscyclus te volgen en ons steeds af te vragen wat we voor hen kunnen betekenen, zullen we hen zekerheid kunnen bieden. Aan die zekerheid hebben ze volgens het onderzoek schreeuwend behoefte.” Van der Werf kondigt in het personeelsblad van de verzekeraar aan dat er meer wordt geïnvesteerd in veiligheid en bescherming. “Wij zullen mensen helpen financiële zekerheden te creëren die de veranderingen in hun leven hanteerbaar maken. We zullen ons een solide, betrouwbare en behulpzame ontwikkelaar, stimulator en aanbieder van zekerheden tonen, die doet wat we beloven”, geeft Van der Werf met veel superlatieven aan. Uit het onderzoek kwam naar voren dat de medewerkers de draai van contract- naar contactgerichte maatschappij “haalbaar en belangrijk vindt”, aldus Van der Werf. De topman heeft overigens wel oog voor relativering. “We staan voor een nieuwe doorbraak. Het is alleen verstandig ons daarbij niet te overschreeuwen met allerlei grote beloftes, maar elke dag in de praktijk te bewijzen dat we inderdaad zo kunnen werken.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.