nieuws

Aegon biedt ‘hulppakket’ voor verzuimverzekeringen

Archief

Aegon heeft ‘Dossier Ziekteverzuim’ gelanceerd, een modulair ondersteuningspakket voor het intermediair dat actief is op de markt van ziekteverzuimverzekeringen. Het intermediair kan onder meer, met neutraal materiaal, workshops organiseren voor zijn klanten.

Eerder in dit jaar benadrukte Aegon Schade Bedrijven dat het voor de hand ligt dat in een nieuw WAO-stelsel de huidige ziekteverzuimverzekering zal worden omgebouwd tot de nieuwe loonaanvullingsverzekering. Op ontbijtsessies voor het intermediair over WAO, verzuim en ‘Poortwachter’, riep Aegon het intermediair dan ook op om hierop te anticiperen door zoveel mogelijk ziekteverzuimcontracten in de portefeuille te hebben. In vervolg op die ontbijtsessies – waarvan in de herfst een herhaling wordt gegeven – komt Aegon nu met Dossier Ziekteverzuim, een modulair pakket dat de tussenpersoon kan afstemmen op zijn wensen en werkwijze.
Er zijn vier modules: voor het adviesgesprek, voor het organiseren van informatiebijeenkomsten voor klanten, voor informatiemailings en voor het opzetten van een verkoopactie. Het betreffende materiaal, zoals een cd-rom met sheets, is niet voorzien van het Aegon-logo. “Het gaat in beginsel niet om verkoopmateriaal maar om materiaal om de kennis van het intermediair te ondersteunen en te vergroten”, zegt Aegon-woordvoerder Ben Wouters.
Omdat de kennis van de tussenpersoon up to date moet zijn, houdt Aegon hem via e-mail op de hoogte van de jongste ontwikkelingen. Speciaal voor assurantiekantoren met meerdere medewerkers houdt Aegon workshops om medewerkers in een ochtend bij te praten over onder meer de veranderingen in de wetgeving.
De modules
De module Adviesgesprek bestaat biedt onder meer een cd met sheets over de ontwikkelingen in ziekteverzuim en WAO. Het is de bedoeling dat het intermediair deze sheets tijdens het adviesgesprek gebruikt.
De module Informatiebijeenkomsten biedt het intermediair materiaal voor een uitgebreide presentatie voor klanten over de ontwikkelingen in ziekteverzuim en WAO. De module omvat een checklist met praktische punten voor de organisatie van zo’n bijeenkomst en bevat voorbeeldbrieven voor uitnodigingen, bevestigingen en bedankjes.
Met de module Informatiemailing kan het intermediair klanten en niet-klanten op de hoogte houden van ontwikkelingen rond ziekteverzuim en WAO. Aegon verstrekt de tekst voor een brief, een knipselkrant en een handleiding voor het ‘nabellen’.
De module Verkoopactie biedt een tekst voor een brief, een antwoordfax, een rekenmodel voor het in kaart brengen van de kosten bij ziekteverzuim en een handleiding voor het ‘nabellen’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.