nieuws

Adviesdienst voor Fundum-verzekerden

Archief

Fundum geeft verzekerden hulp bij problemen over zaken als werk, financiën, relaties en juridische zaken. Het gaat om onbeperkt telefonisch en beperkt persoonlijk advies.

Arbeidsongeschiktheidsverzekeraar Fundum geeft verzekerden een pasje voor advies en bijstand op diverse gebieden. Hoofdverzekerden krijgen een PersonalKaart en meeverzekerden een PartnerPlusKaart waarmee zij – van 8.00-18.00 uur – terecht kunnen bij een telefonische hulpdienst. Voor noodgevallen is er een speciale 24-uurs-service. Bij de hulpverlening kan het gaan om vragen en problemen over werk, financiën, juridische zaken, gezondheid, gezin, relaties, en andere persoonlijke zaken.
De dienstverlening wordt uitgevoerd door Assissa, die beschikt over een uitgebreid netwerk van deskundigen en over ruim tachtig professionele councelors. Indien telefonische hulp onvoldoende is, hebben verzekerden recht op vijf (kosteloze) sessies (per jaar) met bijvoorbeeld een psycholoog. Fundum: “Zo nodig kan na afloop worden doorverwezen naar een andere specialist. De betreffende kosten zijn dan – na doorverwijzing van de huisarts – voor rekening van het ziekenfonds of de ziektekostenverzekeraar.”
Assissa geeft Fundum geen inzage in de betreffende gegevens. De verzekerden kunnen ook anoniem hulp vragen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.