nieuws

Administratieve problemen bij AXA en Zwitserleven

Archief

De verzekeraars AXA en Zwitserleven kampen met aanzienlijke problemen in de administratieve verwerking van polissen en mutaties. AXA voert zelfs een NS-achtig ‘zomerrooster’ in voor externe telefoontjes.

“Als gevolg van oplopende werkvoorraden zien wij ons genoodzaakt om gedurende de zomerperiode de telefonische openingstijden van ons kantoor in Amsterdam te beperken”, zo heeft AXA het intermediair laten weten. De afdeling Acceptatie Particuliere Schadeverzekeringen is tot 14 september uitsluitend tussen 08.30 uur en 13.00 uur bereikbaar. De afdeling Schadebehandeling blijft wel de volledige werkdag telefonisch bereikbaar.
AXA neemt de maatregel om “de werkvoorraden tot een – voor u en voor ons – acceptabel niveau terug te brengen”.
Zwitserleven
Ook Zwitserleven kampt al enige tijd met problemen en tracht die met het aannemen van nieuw personeel en het geven van extra opleidingen en trainingen op te lossen. Algemeen directeur René van der Smeede schreef in april nog een brief naar tussenpersonen, waarin hij repte over “een niet te accepteren daling van de kwaliteit van onze administratieve processen”, die tussenpersonen “veel overlast en irritatie” hebben bezorgd.
Zwitserleven schrijft de problemen grotendeels toe aan de sterk gestegen productie van vorig jaar, die vooral in de tweede helft van 2000 zijn beslag kreeg. “We hebben niet tijdig genoeg kunnen reageren om de consequenties van deze omzetstijging adequaat op te vangen”, zo trekt Van der Smeede het boetekleed aan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.