nieuws

Achterstanden Zurich nog niet weggewerkt

Archief

De administratieve problemen bij het levenbedrijf van Zurich zijn nog niet opgelost.

Eind juni claimde de Haagse verzekeraar, in reactie op harde kritiek van de NVA aan het adres van de gehele levenbranche, dat de achterstanden waren weggewerkt. “Wat resteert zijn complexe zaken”, zo sprak toen Marga Schaap, directeur van de Strategic Service Unit.
Na recente klachten uit intermediairshoek geeft Zurich toe dat de problemen nog niet naar volledige tevredenheid zijn opgelost. “Half oktober hebben we 70% op orde”, aldus woordvoerster Clasien Gielen. “Offertes en kleine mutaties worden dan allemaal binnen twee tot drie weken verwerkt. De achterstanden met de resterende 30% – en dan gaat het om pensioenzaken en complexe dossiers – zijn in januari weggewerkt.”
In juni claimde Zurich nog het merendeel van zijn administratieve zaken op orde te hebben. De verzekeraar sprak toen de verwachting uit in oktober geen achterstanden meer te kennen. De praktijk is weerbarstiger gebleken. Gielen: “Op de arbeidsmarkt zijn nauwelijks leven- en pensioenspecialisten te vinden. Verder werken we hard aan de bijscholing van het personeel, om daarmee de verwerkingscapaciteit te vergroten. Maar, het loopt nog niet zoals we gehoopt hadden.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.