nieuws

Achtduizend mensen en Consumenten- bond steunen klacht Spaarbeleg

Archief

De Stichting Spaardersbelangen heeft één maand na oprichting achtduizend Koersplan-deelnemers achter zich staan, terwijl ook de Consumentenbond zijn belangen door de stichting laat behartigen.

Aegon, moederbedrijf van beklaagde Spaarbeleg, heeft een zware dobber aan IJlstenaar Wilko Rozeboom. De Friese burger schrok vorig jaar van de afkoopwaarde van zijn bij Spaarbeleg gesloten Koersplan en diende een klacht in bij de Ombudsman Spaarkas.
Die stelde Rozeboom in het gelijk, maar met de door Aegon voorgestelde schikking – een verbetering van de afkoopwaarde van een beperkte groep deelnemers – ging de Fries niet akkoord. Rozeboom, vertegenwoordigd door advocaat mr. Jurjen Lemstra, wil via de rechter een veel ruimere regeling afdwingen.
Verzoek Spaarbeleg
Lemstra richtte de Stichting Spaarders Koersplan op, verscheen twee keer bij televisieprogramma Radar en heeft binnen een mum van tijd achtduizend medestanders van Rozeboom gevonden. De naam van de stichting is, op verzoek van Spaarbeleg, inmiddels gewijzigd in Stichting Spaardersbelangen.
Inmiddels heeft ook de Consumentenbond zich bij de stichting aangesloten. “Dat is heel prettig, want nu kunnen we wederzijds van elkaars kennis gebruik maken”, aldus Lemstra.
Alvorens de gang naar de rechter te maken, wil Lemstra nog één keer om de tafel gaan zitten met Aegon. “De situatie is veranderd: we hebben nu achtduizend mensen en de Consumentenbond achter ons staan.” Een tweede reden is juridisch van aard. “Je mag pas naar de rechter stappen als duidelijk is dat het reguliere overleg is mislukt.” Aegon verklaart op de uitnodiging van Lemstra in te gaan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.