nieuws

Achmea stopt met ‘huisartsenlijn’

Archief

Achmea stopt op 1 mei met de ‘huisartsenlijn’ die twee jaar geleden is opgezet om huisartsen en hun assistentes te ontlasten. “Er is een groot tekort aan huisartsen, sommigen hebben daardoor een praktijk van wel vijfduizend patiënten”, zei Achmea bij de start van het medisch callcenter. Via een centrale in Zwolle, die bemand wordt door ervaren en speciaal opgeleide verpleegsters, worden bepaalde zaken namens de eigen huisarts afgehandeld.

Het medisch callcenter – genaamd Medical Service Center – startte twee jaar geleden met deelname van zeventig huisartspraktijken. Dat hadden er in 2006 driehonderd moeten zijn. De lijn blijkt echter onrendabel. Volgens Achmea zou de ‘huisartsenlijn’ rendabel kunnen zijn mits de service zou worden uitgebreid met weekend- en avondondersteuning. De betrokken huisartsen voelen om diverse redenen niet voor zo’n uitbreiding.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.