nieuws

Achmea roept ‘denktank’ Blue Peter in leven

Archief

Achmea heeft een nieuwe dochteronderneming opgericht onder de naam Blue Peter. De vennootschap, gevestigd in het gebouw van Fairgo Leven, dient als ‘denktank’ voor het ontwikkelen van producten en diensten.

Het bedrijf i.o. wordt geleid door directeur Joep Nuissl (58), voorheen directeur markting en verkoop van Fairgo Leven, maar sinds september directeur bij Achmea. Hij geeft leiding aan vijf medewerkers die zijn belast met “nieuw business-development”, zoals Nuissl verwoordt. Hij wil niet aangeven waarmee de nieuwe business-unit zich concreet mee bezig houdt. “De vennootschap is in oprichting. We zijn enkele weken bezig. Kortom, we zitten nog volop in de voorbereidingsfase”, verontschuldigt Nuissl zich.
Huisvesting
Op de vraag op welke termijn Blue Peter naar buiten komt met nieuwe diensten of producten, blijft Nuissl het antwoord schuldig. “Daar kan ik nu echt niets over zeggen.”
Wel onthult hij dat de nieuwe Achmea-dochter tijdelijk is gehuisvest in het Fairgo-gebouw. “Op 19 december aanstaande nemen we onze definitieve intrek in het World Trade Center in Amsterdam-Zuidoost.”
Directeur Communicatie Rob Mol bevestigt desgevraagd dat Blue Peter een ‘denktank’ is waar mogelijk nieuwe activiteiten uit kunnen ontspruiten. “Blue Peter is slechts een werknaam. De business-unit had net zo goed ‘slimme Jopie’ kunnen heten. Concreet valt er niets te melden. De medewerkers zijn aan het rommelen in de keuken, maar er staat nog niets op het vuur, laat staan dat er iets op het kookpunt is gekomen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.