nieuws

Achmea neemt actie in Leersum

Archief

De berichten over een heftig onweer in het Utrechtse Leersum waren voor het Achmea-concern (Avéro, Centraal Beheer en FBTO) aanleiding om niet te wachten op de schademeldingen die ‘op zeker’ uit het getroffen gebied zouden komen, maar direct zelf actie te ondernemen.

Begin deze maand werden in Leersum door een windhoos en zwaar onweer ongeveer vijftig huizen getroffen. “Op basis van postcode en straatnaam werd een uitdraai gemaakt van de klanten in het gebied en vervolgens werd bekeken welke daarvan een opstal- en of inboedelverzekering hebben”, aldus de woordvoerder.
Het intermediair kon vervolgens de eigen verzekerden melden dat er twee coördinatoren van Achmea Schadeservice, een glaszetter en bouwbedrijf paraat stonden en dat men zich voor advies en hulp kon melden in een plaatselijk restaurant. Klanten van Centraal Beheer en FBTO werden door Achmea Schadeservice rechtstreeks gebeld.
De actie leverde een scala aan ontwrichte kozijnen, kapotte ramen en deuren die niet meer goed sluiten op. Een klant van Avéro Achmea had niet alleen een kapotte telefooncentrale, maar ook een aantal computers en zijn tv hadden het begeven.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.