nieuws

Achmea en SNT richten callcenter op

Archief

Achmea richt samen met SNT Group een onderneming op die een deel van de telefonische contacten met Achmea-klanten gaat afhandelen. Het nieuwe bedrijf start in januari volgend jaar haar operationele activiteiten.

De joint-venture gaat exclusief voor Achmea werken. In de nieuwe onderneming krijgt het verzekeringsconcern een meerderheidsbelang van 50,1%. Doelstelling is de verwerkiong van de verwachte groei van contacten met Achmea-klanten via telefoon, e-mail en internet in aanvulling op de bestaande call-centeractiviteiten van de groep.
De activiteiten worden in beginsel ontplooid vanuit de drie centra van SNT in Ede, Eindhoven en Groningen. “Later in het jaar wordt bekeken of de joint-venture op een of meer eigen lokaties wordt ondergebracht”, zegt Achmea-woordvoerder René Visser.
Achmea en SNT werken al enkele jaren samen, met name bij speciale telefoonacties en pieken in het telefoonverkeer. Van de acht miljoen telefoongesprekken die er in 2000 binnenkwamen, werden er ongeveer 850.000 door SNT afgehandeld.
Achmea heeft in SNT een belang van 5%. SNT werkt ook voor de (bank)verzekeraars Allianz en Fortis.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.