nieuws

Achmea: ‘Callcenter neemt gesprekken op’

Archief

Achmea gaat verzekerden voortaan meedelen dat hun gesprekken met het huisartsen-callcenter op tape worden opgenomen.

Om de taak van huisartsen te verlichten heeft Achmea vorig jaar een callcenter in het leven geroepen waarbij inmiddels zo’n zeventig huisartspraktijken zijn aangesloten. De gesprekken van verzekerden met het callcenter worden op tape opgenomen zodat later kan worden nagegaan of de juiste weg is bewandeld. Volgens Achmea hoeven verzekerden daar – met het oog op de privacywetgeving – geen toestemming voor te geven omdat de handelingen en adviezen onder de verantwoordelijkheid van de huisarts vallen. Wanneer een huisarts toetreedt tot het callcenter, delen hij en Achmea dit de betrokken patiënten schriftelijk mee. In zulke brieven komt voortaan te staan dat de gesprekken worden opgenomen en dat de tapes nog een half jaar worden bewaard.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.