nieuws

ABS wint van Autodrop in zaak Schadegevalletjes

Archief

Autoschadeherstelketen Auto Body Shop (ABS) mag de merknaam Schadegevalletjes blijven voeren voor de dropjes die zij als promotiemiddel gebruikt.

De fabrikant van Autodrop had een kort geding aangespannen tegen ABS vanwege naam en uitvoering van de dropjes, die de vorm hebben van twee op elkaar gereden auto’s. Dit kort geding werd verloren, waarna Autodrop in hoger beroep ging.
De rechtbank besliste echter dat merkrecht, vormrecht en auteursrecht niet zijn geschonden. Autodrop kan volgens de rechter geen auto van drop monopoliseren. De snoepjes worden als promotiemiddel gebruikt in een reclamecampagne met als slogan: “Autoschade regelen? Met ABS werkt het veel lekkerder!” In de winkel zijn de Schadegevalletjes niet te vinden.
De Schadegevalletjes van ABS, niet te verwarren met Autodrop.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.