nieuws

ABP brengt structuur in klantcontacten

Archief

Pensioenfonds ABP heeft een apart bedrijfsonderdeel opgericht die verantwoordelijk wordt voor alle klantcontacten.

ABP Advies moet de front-office van het Heerlense bedrijf worden. De afdeling (175 medewerkers) herbergt onder meer een call-center, buitendienst en marketingafdeling voor productinformatie van ABP Pensioenen en ABP Verzekeringen. Waarschijnlijk zal ook de communicatie naar alle klanten van de USZO – de uitvoeringsinstelling waarmee ABP een alliantie heeft – door ABP Advies worden verzorgd.
De klantcontacten van ABP Hypotheken vallen nadrukkelijk niet onder de nieuwe afdeling. Het hypotheekbedrijf, dat zich op de gehele bevolking richt, behoudt zijn eigen marketingafdeling. ABP Advies richt zich alleen op de relaties van het pensioenfonds.
Directeur van ABP Advies wordt Hans van den As. Hij was drie jaar lang directeur van ABP Verzekeringen, samen met Gerard Vankan. Van den As was daarvoor adjunct-directeur relatiebeheer bij Aegon. ABP Verzekeringen is op zoek naar een opvolger.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.