nieuws

ABClaims werkt bij Aegon, Amedia en Online

Archief

ABClaims, het online schadeafhandelingsplatform van ABZ, werkt nu bij verzekeraar Aegon en de systeemhuizen Amedia en Online.

Volgens ABZ wordt met ABClaims fors op kosten bespaard. Tijdens een presentatie op het Sivi-congres staafde Jan Komen dat met cijfermateriaal. Zo zou 25% van alle schadeverzekeraars in Europa een schade nog op papier afhandelen. Meer dan 60% van alle kosten bij schadeafhandeling zou liggen in het compleet krijgen van een dossier. Uit eigen onderzoek van Achmea blijkt dat de administratiekosten per claim tussen de _ 35 en _ 50 liggen. De gemiddelde kosten van contact over een claim bedragen _ 38.
ABClaims voorziet in online communicatie over een schadedossier. De tussenpersoon wordt door ABZ aangesloten op de keten. Volgend jaar wordt het systeem uitgebreid met online schademelding door de consument. Verder wordt voorzien in een koppeling met experts en bijvoorbeeld HerstelVerzekerd. De vragenformulieren over schades kunnen door de verzekeraars dynamisch worden samengesteld. Dat betekent dat vragen, afhankelijk van het antwoord, wel of niet zichtbaar worden. Inmiddels zijn ook andere systeemhuizen bezig met aansluiting op ABClaims.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.