nieuws

Aad Jacobs als de Joop Zoetemelk van ING

Archief

Aad Jacobs als de Joop Zoetemelk van ING

weer een beetje lezen, naar de film, mijn dochter opzoeken, dat soort dingen, misschien weer eens wat schrijven. Maar dat is het dan ook.” ING-bestuursvoorzitter Aad Jacobs, die eind deze maand aftreedt, maakt er in het maandblad ‘Welwezen’ van het Verbond van Verzekeraars geen geheim van waarom hij voor deze alledaagse dingen geen tijd heeft gehad. “Zes jaar lang ben ik echt alleen maar met ING bezig geweest. Dag en nacht. Mijn vrouw heeft in die tijd, geloof ik, wel 56 rokken en jurken genaaid. Die heeft langzamerhand ook wel behoefte aan wat gezelschap.”
Onder de leiding van Jacobs werd de beurswaarde van ING van f 12 mld naar bijna f 140 mld getild. Toch is Jacobs wars van persoonsverheerlijking: “Het is het team geweest.” De bestuursvoorzitter zegt zijn functie nooit te hebben geambieerd. Zijn kennis van de bankwereld heeft in zijn voordeel gewerkt, verklaart Jacobs. “Ik kan mij wel vinden in de vergelijking die men eens tussen mij en wielrenner Joop Zoetemelk maakte: die won de Tour de France doordat Hinault twee keer lek reed. Zo werd ik voorzitter van ING.”
Eerste Letselcup voor De Amersfoortse
Een van de nieuwe assurantiesportprijzen is de Letselcup, die kan worden verdiend in het voetbaltoernooi van ABZ-holding. De eerste editie van dit door ABZ-onderdeel Audalet georganiseerde evenement is op 15 mei in Utrecht gehouden. Er deden dertien teams mee: ploegen van verzekeraars, van expertisebureaus en van ABZ-onderdelen. Winnaar werd het team van De Amersfoortse, dat Centraal Beheer versloeg. De branche is weer een jaarlijks evenement rijker, zo belooft Audalet.
Audalet-directeur Marten de Bruine (..) die zelf licht letsel opliep tijdens het toernooi, reikt de Letselcup uit aan Ad de Jong van De Amersfoortse.
Finesse wil tafel Jan des Bouvrie
Een half jaar geleden werden kunstwerken van Ans Markus, Herman Brood, Corneille en Jan des Bouvrie door AXA Leven tegen 1.240 manuren aan vijf tussenpersonen geveild. Deze uren worden door de betrokken intermediairs besteed aan het werven van fondsen voor de ‘Doe Een Wens Stichting’. De verzekeringsadviseurs krijgen de beoogde kunstwerken in bezit, als ze door middel van hun project minimaal f 50.000 hebben binnengehaald. Doelstelling van de stichting is om de liefste wens te vervullen van kinderen tussen de drie en achttien jaar die te maken hebben met een levensbedreigende ziekte. Op 15 mei gaf de Groningse Finesse Adviesgroep het startsein voor de eerste activiteit: een roeiregatta in Groningen. Finesse, dat aast op een tafel van Jan des Bouvrie, moest voor elke roeiboot die van start zou gaan minimaal tien nieuwe donateurs voor de stichting werven. Er gingen uiteindelijk zestien boten van start. Inclusief giften die ter gelegenheid van de verbouwing van het kantoor zijn gegeven, is een opbrengst van naar schatting 25.000 à 30.00 gulden binnengehaald. Advies Combinatie VMP en Voskuilen Assurantiën gingen het afgelopen weekeinde aan de slag tijdens de opening van het badseizoen in Scheveningen om met ruim twintig personen zoveel mogelijk donateurs te werven. Ze zullen deze wervingsactie herhalen tijdens de Sneekweek, begin augustus. De andere intermediairs die een kunstwerk gaan verdienen zijn Mees & zoonen/Marsh & McLennan en Hagedoorn Financiële Diensten (Warmond).
Kaartengekte in Heerhugowaard
In het Noord-Hollandse Heerhugowaard is in verzekeringskringen sprake van een kaartenmania. Konden wij onlangs berichten dat tussenpersoon Wouters alle Abrahams en Sara’s bestookt met een zelfontwikkelde kaart, collega Baaij + Partners laat zich evenmin onbetuigd. “Onze relaties ontvangen iedere verjaardag een kaartje, en dat geldt evenzeer voor de partner en de eventuele kinderen van de verzekeringnemer”, aldus Baaij. Bijgaand een voorbeeld van de vier varianten tellende serie.
Honderd jaar affiches van NN
Tot 7 juni zijn ze nog te bezichtigen in het allereerste kantoor van Nationale-Nederlanden, in Zutphen: affiches van voorlopers en nieuwe onderdelen van ’s lands grootste verzekeringsbedrijf. De tentoongestelde werken bestrijken de periode 1890-1990 en zijn van de hand van o.a. Albert Hahn, Jo Spier en Willy Sluiter (die had direct de familienaam al mee). De affiches verbeelden verzekeringsproducten en verzekeraars in het algemeen. Ze zijn zowel gemaakt voor voormalige verzekeraars, zoals de Eerste Rotterdamsche en Fatum, als voor nieuw opgerichte bedrijven in onder meer Japan en Spanje. In de bakermat van NN aan het Ravenstraatje 3 in Zutphen, is zowel kunstgalerie Vruggink als een klein historisch NN-museum gevestigd. De openingstijden zijn woensdag t/m vrijdag van 11.00-17.00 uur, zaterdag en zondag van 13.30-17.00 uur (niet met Pinksteren). AM LIMERICK In Tilburg werkt econoom Wakker Hij meent: ik heb ’t voor de bakker Met weinig kennis van verzekeringszaken Gaat hij door met loze kreten slaken Dan is plots alles weg en hij een arme stakker Jo Colin (Afbeelding logo van Gerling Service Nederland)
Gerling Service Nederland heeft een nieuw logo. Wij vonden dat ze de G van Gerling en de S van Service daarin op fraaie wijze hadden laten fuseren, maar u had natuurlijk allang in de peiling dat het nieuwe logo staat voor “zekerheid, degelijkheid, continuïteit en innovatie”.
Volgende week AssurMada ’98
Aan de eerste AssurMada zal door zeker negen zeewaardige zeiljachten worden deelgenomen. AssurMada is een initiatief van Jean van Oosterhout (Royal Nederland) en Aad Remkes (AON Nederland) om eenmaal per jaar met een assurantievloot de oversteek naar het Britse Lowestoft te maken. Deze mede door Assurantie Magazine gesponsorde trip speelt zich af van donderdag 4 t/m maandag 8 juni.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.