nieuws

Zelf.nl nieuw label van Proteq

Archief

Zelf.nl is de nieuwe internetverzekeraar van Proteq (SNS Reaal). "Met Proteq richten we ons op specifieke doelgroepen, zoals FNV. Zelf.nl is nu de internetverzekeraar", aldus algemeen directeur Marco van Muiswinkel.

 

"Zelf.nl wordt het huis met de schappen, maar per se geen warenhuis. We gaan per product internetsites in de markt zetten. Zo hebben we nu zelfautoverzekering.nl en zelfdierenverzekering.nl."

 

  &nbspSpeerpunt in het aanbod is een autoverzekering "tegen een van de laagste premies van Nederland". De dierenpolis betreft een product van Dier & Zorg, marktleider in dierenpolissen, en is te sluiten via de aparte website. Klanten maken kans op een jaar lang gratis diervoeding voor hun hond of kat. Het opvragen van een offerte voor of sluiten van een autoverzekering kan een televisie met lcd-scherm (waarde _ 1.250) opleveren.

 

  &nbspZelf.nl belooft het assortiment binnenkort uit te breiden met een uitvaart-, rechtsbijstand-, woon- en doorlopende reisverzekering.

 

Nieuw elan

Marco van Muiswinkel is binnengehaald bij Proteq om een sterk vernieuwde internetverzekeraar te lanceren. Dat is nu gebeurd met Zelf.nl.

 

  &nbspHet eerste wat Van Muiswinkel gedaan heeft, is iedereen bij Proteq op de locatie in Heerhugowaard te plaatsen. "Iedereen zat verspreid over meerdere locaties. Als je snel beslissingen wil nemen, is dat niet handig. Nu heb ik iedereen bij elkaar en kunnen we snel besluiten nemen." Bij Proteq werken nu zeventig mensen. "Daarnaast zijn dertig mensen vanuit centrale stafafdelingen van SNS Reaal bij ons gedetacheerd. Dus in totaal zitten we hier met honderd man."

 

  &nbspHet is overigens de bedoeling dat ook Proteq een "nieuwe boost" krijgt. "Maar als commerciële inspanningen geen resultaat opleveren, houdt het op. Het moet wel rendement opleveren."

 

Marketing

Van Muiswinkel is niet van plan enorme marketingbudgetten te spenderen aan Zelf.nl. "Wij werken met flexibele marketingbudgetten en gerichte campagnes op producten en alleen via internet. Als bij een campagne blijkt dat het marketingbudget hoger is dan de premie van de polis, moeten mijn marketeers stoppen met de campagne. Zitten ze te laag dan moeten ze bijsturen."

 

  &nbspUitspraken over te behalen doelstellingen en verkoopresultaten doet Van Muiswinkel niet. "Wij laten niemand onder de motorkap kijken."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.