nieuws

‘Verkopen Ditzo op niveau Univé en Centraal Beheer’

Archief

De productiecijfers van Ditzo zijn vergelijkbaar met die van Univé en Centraal Beheer, terwijl bijvoorbeeld Ohra al ruimschoots wordt overtroffen. De laatste maanden was Ditzo zelfs twee keer koploper in de internetverkoop van verzekeringen.

 

Dat stelt Ditzo’s commercieel directeur Peter Hoitinga. Exacte cijfers mag hij van moederbedrijf ASR Nederland nog niet noemen. "Maar die zouden we graag van de daken willen schreeuwen." Hij laat wel doorschemeren dat Ditzo op het gebied van autoverzekeringen Postbank (11.500 in zeven maanden) ver achter zich laat.

 

  &nbspVolgens Hoitinga heeft Ditzo zich bij aanvang ten doel gesteld de verkoopcijfers van Univé te evenaren. Die sloot in 2006 al 83.000 polissen via internet, waarvan zo’n 16.000 autoverzekeringen. Zonder exacte cijfers te noemen meldde Centraal Beheer daarop de grootste verzekeraar op internet te zijn. Officiële Univé-cijfers over 2007 en 2008 zijn niet bekend, maar het aantal online gesloten autopolissen ligt er op jaarbasis naar schatting inmiddels op 25.000 tot 30.000. Hoitinga claimt dat Ditzo de laatste maanden in de pas loopt met Univé en Centraal Beheer.

 

Online hypotheek

De geholpen naamsbekendheid van Ditzo was volgens Hoitinga eind oktober 81%. Centraal Beheer zit daar met 96% nog ruim boven, maar het verschil met andere nieuwkomers op de internetmarkt is volgens hem groot. Allsecur (Allianz) bleef op 28% steken en slechts 3% van de ondervraagden toonde enige vorm van herkenning bij de naam iZio (Delta Lloyd).

 

  &nbspDitzo heeft inmiddels een online hypotheek op de plank liggen. Vanwege de slechte marktomstandigheden blijft introductie van het hypotheekproduct echter nog even uit.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.