nieuws

VEH opent meldpunt ‘dubbele bodems’ financiële producten

Archief

Vereniging Eigen Huis (VEH) is op zoek naar dubbele bodems en onbegrijpelijk taalgebruik in de voorwaarden van hypotheken, leningen en verzekeringen en heeft daarvoor op haar website een speciaal meldpunt geopend.

 

Consumenten mogen niet worden verrast door onduidelijke bepalingen en beperkingen in de algemene voorwaarden. Vereniging Eigen Huis roept daarom consumenten op hun eigen voorbeelden van onduidelijke, verhullende of onbegrijpelijke voorwaarden te melden. "Werd u verrast door een onbekende extra opslag op uw hypotheekrente? Deed u vergeefs een beroep op uw werkeloosheidsverzekering maar stonden er in de kleine lettertjes beperkingen die u niet wist? Of heeft u een lening afgesloten waarbij de voorwaarden anders blijken te zijn dan u had begrepen?"

 

  &nbspVereniging Eigen Huis gebruikt de informatie om te inventariseren welke dubbele bodems voorkomen in financiële producten. De vereniging wil dat alle voorwaarden en bepalingen bij hypotheken, leningen en verzekeringen begrijpelijk en eenduidig worden. Het meldpunt staat open voor leden en niet-leden van Vereniging Eigen Huis en is te vinden op: www.eigenhuis.nl.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.