nieuws

’t Bruist rond internet en vrouwen

Archief

Het medium internet mocht in 2008 de nodige nieuwe spelers verwelkomen. Intermediairverzekeraars als Allianz en Delta Lloyd waagden zich online, onder aparte labels. Verder blijken vrouwen sterk in de belangstelling van verzekeraars te staan.

 

In januari werd bekend dat ING na Fortis (Ditzo) met een internetverzekeraar zou komen. Dat werd feitelijk de Postbank, met de lang verwachte autoverzekering. Daarvan waren er begin oktober 11.500 gesloten.

 

  &nbspIn april is het de beurt aan intermediairverzekeraar Allianz om met Allsecur de markt van internetverzekeringen te betreden. Ook hier is het belangrijkste product de autopolis. Op grond van een groot vertrouwen in de eigen premiestelling zou de consument worden gestimuleerd om op onafhankelijke vergelijkingssites de autopremies tegen het licht te houden. Later zou Ditzo zich ook op dit terrein gaan begeven.

 

  &nbspIn mei wordt alweer een nieuwe internetspeler geïntroduceerd. Zanger Gordon maakt op de Albert Cuyp in Amsterdam de geboorte van iZio (Delta Lloyd) wereldkundig.

 

Vrouwen

In mei doet een nieuw verschijnsel zijn intrede: de vrouwenverzekeraar. De eerste was Onna-Onna, opgezet door zes mensen die hun sporen hebben verdiend in marketing, reclame en verzekering. Risicodragers zijn (Fortis) ASR, Zevenwouden en Nationale-Nederlanden.

 

  &nbspIn november ziet de tweede vrouwenverzekeraar het levenslicht. De Goudse komt samen met gevolmachtigde Felison met Queens. Vrijwel tegelijkertijd lanceert Delta Lloyd Eve & Co. Die richt zich op de levensfasen bij de vrouw; een autopolis behoort niet tot de speerpunten.

 

24 uur zelf

Deze maand zet Proteq een nieuw internetlabel in de markt: Zelf.nl. (zie elders in dit nummer) De eerste producten zijn een auto- en een dierenverzekering. In juni kwam naar buiten dat ook Achmea aan een nieuwe online verzekeraar werkt. De website 24sure is in 2008 echter nog niet actief geworden.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.