nieuws

Starter werft klanten via een-tweetje met zijn kapper

Archief

De tussenpersonen die hun start in de branche opluisteren met een filmpje op YouTube zijn voorlopig op één hand te tellen. Richard Terlouw (39) van Woerd Financiële Diensten in Woerden lukte dat wel. Hij is een van de twintig startende ondernemers die door ING Bank in een promotiefilmpje worden geportretteerd.

 

Terlouw vertelt daarin onder andere hoe hij zijn kapper inschakelt om nieuwe klanten te werven. ING verspreidt deze internetfilmpjes onder het motto ‘Niets is zo overtuigend als de werkelijkheid’.

 

De betrokken ondernemers krijgen bezoek van een jeugdige uitvoering van ING-icoon Wouke van Scherrenburg die gewapend met twee ING-oranje zitzakken bij de starter over de vloer komt voor een enkele minuten durend interview.

 

Netwerk

Terlouw heeft zeventien jaar ervaring in de assurantiebranche en werkte onder meer bij Fortis, de Rabobank en Delta Lloyd. Samen met zijn collega Marco Both (37) wil hij zich met name richten op het midden- en kleinbedrijf. Hij heeft hiervoor een netwerk opgezet en wil onder andere gaan samenwerken met accountants en makelaars.

 

  &nbspTerlouw en Both willen vooral hypotheken, pensioenregelingen en producten op het gebied van employee benefits verkopen. Woerd Financiële Diensten gaat bemiddelen in producten van Allianz, DBV, SNS Reaal, ING en Generali. De agentschappen met laatste drie verzekeraars zijn al rond.

 

Waardebon bij kapper

"Wij hebben ons zorgvuldig voorbereid", zegt Terlouw. "Wij hebben ook de noodzakelijke diploma’s voor de branches Schade en Leven in huis. Verder zijn de vergunningen van de AFM binnen en daarnaast zijn wij ook lid van Kifid geworden."

 

  &nbspDe beide ondernemers werken vanuit een eigen holding om zo privé en zaak gescheiden te houden. "Op deze manier kunnen wij onszelf aan ons eigen bedrijf verhuren", aldus Terlouw.

 

  &nbspHij vertelt verschillende ideeën te hebben om zijn netwerk te benutten. Zo schakelt hij zijn eigen kapper ("een goede vriend van mij") in om nieuwe klanten binnen te halen. Als zijn kapper een klant naar hem doorstuurt, krijgt deze een waardebon van _ 150 die vervolgens weer bij die kapper te besteden is. "Een klassieke win-winsituatie. Als je kunt vermenigvuldigen, moet je ook durven delen", zegt Terlouw.

 

Naambordje

Terlouw denkt met name voor hypotheken een goed marktgebied te hebben gekozen. "Wij zitten vlak bij het uitbreidingsplan Leidsche Rijn dat tegen Utrecht aan ligt. Daar worden op dit moment 1.600 woningen gebouwd, terwijl ook plaatsen als Woerden en Bodegraven flink groeien.":

 

  &nbspKlanten die bij Woerd een hypotheek afsluiten, mogen op kosten van het bedrijf een naambordje bestellen. "Je kunt ze natuurlijk een beetje korting geven, maar dat zijn ze zo weer vergeten", aldus Terlouw. "Iets tastbaars blijft veel langer in iemands geheugen hangen."

 

klanten."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.