nieuws

Ruim 600.000 autopolissen via internet

Archief

Via internet zijn in 2007 meer dan 600.000 autopolissen gesloten, ruim 700.000 reis- en annuleringsverzekeringen en bijna 600.000 zorgverzekeringen. TNS Nipo presenteerde deze cijfers op het congres Internetverzekeren in Leiden.

 

Volgens TNS Nipo hebben in totaal circa twee miljoen huishoudens vorig jaar online een verzekering gesloten. Ongeveer 2,9 mln huishoudens van de in totaal zeven miljoen in ons land hebben zich georiënteerd op het sluiten van een polis; 2,3 mln deed dat via internet.

 

  &nbspUit het onderzoek blijkt verder dat vertrouwde namen als Centraal Beheer, Univé, Postbank, FBTO en Ohra het hoogst scoren als het gaat om het online sluiten van een verzekering. Zo sloot 15% zijn polis bij Centraal Beheer, 13% bij Univé en 9% bij Postbank. Echter 39% deed het via een andere online aanbieder, zoals bijvoorbeeld de ANWB bij wie 1,5% online werd gesloten.

 

Internetgeneratie

Het online sluiten van een verzekering verschilt per categorie. Zo sluit 7% zijn schadeverzekeringen en zorgverzekering via internet, maar niemand doet dat met zijn hypotheek. Een spaarrekening wordt door 15% online geopend. Levensverzekeringen online sluiten is ook nog geen gemeengoed, dat doet slechts 1%.

 

  &nbspTNS Nipo ontkracht ook het beeld dat alleen de jongere generatie op internet zou sluiten. "Circa een derde van elke leeftijdscategorie sluit schadeverzekeringen online af. Hoezo internetgeneratie?", aldus Adriaan Eecen van TNS Nipo.

 

  &nbspHet TNS Nipo onderzoek vond de eerste zes maanden van dit jaar plaats onder ruim 4.000 huishoudens en nog eens 123 huishoudens die online een polis hadden gesloten, werden in oktober bevraagd.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.