nieuws

Intermediair benut AMWeb.nl steeds meer als een uitlaatklep

Archief

AMWeb.nl, de website van dit tijdschrift, begint steeds sterker als barometer en thermometer van de branche te fungeren. De mogelijkheid om direct op het nieuws te reageren, slaat duidelijk aan. Dat blijkt onder meer uit het grote aantal reacties op de berichtgeving over de gestegen kostenbijdrage aan toezichthouder AFM.

 

De stijging van tientallen procenten is in assurantiebemiddelingsland hard aangekomen. In de bijna vijftig reacties die tot begin deze week op de interactieve website van AssurantieMagazine zijn geplaatst, worden onder meer verwijten geuit aan het adres van de standsorganisaties NVA en NBVA. Die zouden zich te weinig strijdbaar gedragen.

 

  &nbspIn haar reactie op het bericht ‘Basistarief AFM met 37% omhoog’ blijkt dat éénpitter Jolanda, die zich alleen met haar voornaam presenteert, het niet wil laten bij uithuilen. "Ik zal dan ook een duidelijk signaal gaan afgeven naar de politiek (en leg dit lekker eigenwijs toch bij alle fracties neer, heb ik recentelijk ook gedaan met betrekking tot tijdelijke renteaftrek twee woningen)." Zij voorzag haar collega’s van de e-mailadressen van alle fracties van de Tweede Kamer.

 

  &nbspAMWeb-stamgast Max Greyrock haakte daarop in: "Ik vind het wel wat hebben om onze stem te laten horen op het Binnenhof. Wat dacht iedereen van 5 december om 12.00 uur. Onder het motto’: 37%!! We zijn toch zeker Sinterklaas niet?"

 

Beloning

Het bericht ‘Consument wil vergoeding tussenpersoon weten’ was goed voor dertig reacties. Diverse tussenpersonen menen dat de consument door de media gek is gemaakt voor die inkijk in de portemonnee van het intermediair. "Ik heb al dertig jaar een assurantiekantoor en er heeft nog nooit een cliënt naar de beloning op verzekeringen gevraagd."

 

Fortis ASR

Het bericht ‘Fortis ASR wil snel van naam af’ leverde meer dan twintig reacties op, waarbij uiteraard tal van suggesties werden gedaan. Diverse tussenpersonen merkten op, dat naar hun overtuiging de klanten helemaal geen problemen hadden met het begrip ‘Fortis’. Joop Ris was op maandag 17 november ongetwijfeld de vertolker van een gevoel in grotere kring, toen hij hardop als alternatief voorstelde: "Met ASR Verzekeringen is toch niks mis?" En dat zag hij goed, want vorige week vrijdag werd deze als de nieuwe naam gepresenteerd.

 

Peiling

In de jongste peiling werd bezoekers gevraagd naar hun mening over de opkomst van zogeheten vrouwenverzekeraars. In een periode van twaalf dagen is er 1.043 keer gestemd.

 

‘Prima, vrouwen worden eindelijk gehoord’, vonden 104 stemmers;

 

‘Geen probleem, het geeft leven in de brouwerij’, oordeelden er 133;

 

‘Een typische hype’, meenden er 282; ‘Onzinnig, worden ze achtergesteld dan?’, oogstte bijval bij 524 stemmers.

 

  &nbspKortom, meer dan driekwart van de stemmers is er niet enthousiast over; amper 10% is uitgesproken positief over deze ontwikkeling.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.