nieuws

Gouden Loeki-strijd

Archief

Het valt tegenwoordig niet mee om zorgverzekerden in beweging te krijgen, zo klagen zelfs de vergelijkingssites. Mede daarom hebben de reclamebudgetten van zorgverzekeraars ernstig last van krimp.

 

Als je dan toch bij burgers de ‘overstapsnaar’ wilt raken, moet je wat bijzonders doen. Zo legde Ohra het accent op het makkelijk kunnen wisselen van levensfasepakket. Dit werd nogal ‘ruig’ in beeld gebracht via de man wiens vrouw was vreemdgegaan met Bassie (van Adriaan), hetgeen bleek bij het baren van een miniclowntje. De boodschap was, dat de man nu weer terug kan van een gezinspakket naar een zorgverzekering voor alleenstaanden.

 

Agis heeft twee luchtige tv-reclames gelanceerd. Het gaat daarbij om verrassende wendingen tijdens alledaagse situaties, die als boodschap hebben dat de Agis-medewerkers écht verstand van gezondheidszorg hebben.

 

Het ene nieuwe filmpje gaat over een medewerker die onbedaarlijk lacht na het vertellen van een mop, waardoor een vrouwelijke collega een inkijkje in zijn keelgat krijgt. De andere situatie betreft een manager die letterlijk een nogal verkeerde houding aanneemt bij het fotokopieerapparaat. Ook hier is de boodschap: "Bij Agis werken mensen die zelf uit de zorg komen, waardoor we meer voor u kunnen betekenen".

 

‘Schopjes’

Ook FBTO (Achmea) heeft een nieuwe tv-reclame voor de zorgverzekering. In het tamelijk bizarre filmpje, met als titel ‘Schopjes’, toont volgens FBTO de hoofdrolspeler op geheel eigen wijze aan dat niemand precies bij zijn zorgpolis past. Het filmpje ontlokte bezoeker Bastiaan van de internetsite van AssurantieMagazine medio november de volgende ontboezeming: "Wat een enge, bijna angstaanjagende commercial! En dat in de donkere dagen voor Sinterklaas, waarin de kinderen toch al slecht slapen. Dan zien zij misschien telkens dat hoofd van deze verre achterneef van de goedheiligman voor zich. S.v.p. niet uitzenden voor 21.00 uur!"

 

"Veel mensen zijn aanvullend verzekerd voor zaken die niet bij hun situatie passen. Daarom kan je bij ons zelf je zorgpolis samenstellen", aldus FBTO. De maatschappij biedt acht keuzemogelijkheden waarmee enkele duizenden verschillende combinaties zijn te maken. Om dit te verbeelden, kunnen bezoekers van de website aan de gang met een digitale polispaspop. Desgewenst kunnen bezoekers deze op hun eventuele Hyves-pagina zetten.

 

Delta Lloyd, deelnemer aan de Volvo Ocean Race ("een jongensdroom die uitkomt"), haakte daar medio oktober op in met een wedstrijd waarin drie zeilbootjes van het type ‘Optimist’ gewonnen konden worden. Deelnemers moesten daartoe een bootje vouwen van een paginavullende dagbladadvertentie en een leuke naam bedenken.

 

In totaal ontving Delta Lloyd ruim 250 inzendingen. De origineelste zijn tentoongesteld in de Mondriaantoren in Amsterdam. De winnaars zijn Tommy van Thiel (10 jaar) met ‘Wintvast’, Simon Davidse (10 jaar) met ‘Mijn Papieremachochel’ en Bob de Winter (9 jaar) met ‘Bobtimist’.

 

Big Twin Motorbeurs in Rosmalen. Gezamenlijk met Bikerpolis.nl bracht Relet vanuit de stand van deze motorverzekeraar het fenomeen letselschade op een ludieke manier onder de aandacht van het publiek. Hierbij werd gebruik gemaakt van een pop zonder onderbenen, gezeten in een rolstoel. Geïnteresseerd publiek werd aangesproken door operationeel directeur Marco Muis van Relet. Hierbij werd gewezen op de aard van de invaliditeit en vervolgens gevraagd of men aan de hand van fictieve informatie en een rekenstaffel bereid was de letselschade in te schatten. "Hoewel een en ander wellicht macaber kan overkomen, willen wij hiermee het publiek bewust maken van de belangen die kunnen voortvloeien uit letselschade. In de toekomst zijn meerdere bewustwordingsacties van Relet te verwachten.

Tijdens de jongste VB-branchedag in Apeldoorn probeerden enkele meisjes de hele dag door flesjes Flügel aan de man te brengen. Dat inspireerde een bezoeker tot de volgende (terug van weggeweest!) AM-limerick:

 

Er waren twee mannen, in een hal vol publiek

 

Zij kregen steeds flesjes en zopen zich ziek

 

De Flügel was op

 

Zij op hun kop

 

Maar de uitvaart bijzonder, volgens Yarden uniek!

 

Antoinette Hertsenberg van Tros Radar was vorige week te gast in het populaire praatprogramma ‘De wereld draait door’. Zij illustreerde haar imago in de verzekeringswereld als volgt: "Vorig jaar stond ik met een lekke band op een camping in Frankrijk. Ik vroeg aan de buren om een pomp. Die man gaf mij een pomp en zei erbij dat ie het niet op zijn werk zou vertellen dat ie mij geholpen had. Hij bleek te werken bij Nationale-Nederlanden".

 

Op donderdagavond 18 december is het weer tijd voor de Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste tv-reclame van het jaar. Er dingen, op grond van de maandverkiezingen, vijf verzekeringsreclame mee, waaronder beide Ohra-reclames met clown Bassie. Centraal Beheer is van de partij met nominaties voor ‘Burgemeester’ (hoed van de koningin) en met ‘UFO’ (vliegenvanger voor ruimteschip). Generali hoopt op een topnotering voor ‘Savana’, waarin een man dag en nacht door de leeuwen wordt beschermd.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.