nieuws

Generali brengt ze bij elkaar

Archief

Wat een ellende allemaal door die kredietcrisis, het algemene bonusverbod van minister Bos en de woekerbijdragen die toezichthouder AFM van het intermediair verlangt! Maar gelukkig biedt de vernieuwde website van AssurantieMagazine de mogelijkheid om direct te reageren op nieuwsberichten. In sommige gevallen is de virtuele inkt nog niet droog of er is al een alerte lezer die een reactie plaatst. Vaak zijn de reacties serieus en soms creatief geformuleerd; in andere gevallen puur grappig.

 

Geplamuurd

Neem nu het bericht ‘Achmea wil geen dikke verkopers’ (zie overigens ook de vorige aflevering van Jus d’Assurance). Dat lokte een reactie uit van Sietse: "Ik heb liever de toegevoegde waarde van een lelijke hangbuik-accountmanager (m/v) dan een periodiek bezoek van een nietswetende geplamuurde stoot."

 

Stamgast Max Greyrock kwam met een fraaie doordenker: "Als ik het goed begrijp, blijf je bij deze direct writer continu aan de lijn ."

 

Buurman/buurvrouw

Naar aanleiding van het bericht onder de kop ‘Consument wil vergoeding tussenpersoon weten’, voerde Gert van Lunteren een onderzoeksbureau op:

 

Vraag 1: "Wilt u weten wat uw buurman met zijn vrouw ’s avonds in bed uitspookt?"

 

Antwoord: 99% graag; 1% weet niet.

 

Vraag 2: "Vindt u dat uw buurman u moet vertellen wat hij ’s avonds met zijn vrouw in bed uitspookt?"

 

Antwoord: 99% natuurlijk niet; 1% weet niet.

 

Moraal van het verhaal: het is maar hoe je de vraag stelt en naar welk antwoord je toe wilt (lees: wie je opdrachtgever is.)

 

Dat Fortis ASR snel van zijn (vermeende) besmette naam afscheid wil nemen, was ook goed voor tientallen reacties. Het was daarbij opvallend dat in tal van gevallen werd opgemerkt dat tussenpersonen helemaal niet de ervaring hebben dat klanten schrik hebben van de naam Fortis. Gezien de overname door de Staat, suggereerde Ton G. als nieuwe naam: ‘Wouter Bos Verzekeringen’.

 

NOS Journaal

De bekendmaking dat hypotheekman Hans van Bruggen

 

een rol ging krijgen bij het NOS Journaal deed tal van branchegenoten op de ketting springen.

 

"Sinterklaas bestaat ook nog hoor. Heb hem zelf bij de NOS gezien. ’t Is maar net wat je wilt geloven."

 

Ene Johan had misschien wel een valide verklaring: "De reclamespotjes van Van Bruggen Adviesgroep werden/worden ingesproken door Harmen Siezen. Waar kennen we die beste ook alweer van?"

 

Inhaken

Er wordt door het bedrijfsleven op grote schaal ingehaakt op de kredietcrisis. Zo vroeg benzinepomphouder Tango zich in een advertentie hardop af of uw auto al ‘icesafe’ is en rechtsbijstandverzekeraar DAS bood zelfs een belochtendje aan. Vanzelfsprekend benutten tal van burgers die gelegenheid om dingen te berde te brengen die zij altijd al aan een juridisch deskundige hadden willen vragen.

 

Ook de acties van Wouter Bos blijven niet onopgemerkt. Bouwmarkt Gamma liet abri-affiches maken met als opschrift ‘Wij blijven bonussen uitdelen tot Wouter ingrijpt’.

 

Er zullen missschien ook heel wat consumenten met verzekeringspolissen in hun tas naar brillenwinkel Eyewish Groeneveld gaan. Deze opticien voert een actie met als slagzin ‘Hoe kleiner de lettertjes, hoe hoger de korting’. In de tv-reclame worden weliswaar geen verzekeringspolissen opgevoerd, maar als je het over de kleine lettertjes hebt, noemt Jan Modaal in één adem ‘verzekeringen’.

 

het strand gaan rennen om de zorgen van je af te zetten, kom je onderweg déze abri tegen!

Crisis-winnaars

Ook tijdens het jongste marktdiner van de Vereniging Nederlandse Assurantie Beurs (VNAB) vormde de kredietcrisis een voedingsbodem voor de gespreksstof. Ewan Gilmour, vice-voorzitter van Lloyd’s en voorzitter van verzekeraar Chaucer, zei onder meer: "Wat is het verschil tussen een recessie en een depressie? Van een recessie is sprake wanneer je buurman zijn baan verliest; een depressie als het je zelf overkomt."

 

De kredietcrisis levert behalve verliezers ook winnaars op. Zo zou McDonalds in Engeland recordaantallen maaltijden verkopen (bron: The Independent) en heeft een van de grootste Britse supermartketens inmiddels al een derde meer plastic lunchboxes verkocht dan normaal in dezelfde periode.

 

Nu even zeven jaar terug in de tijd. Op 1 november 2001 organiseerde Generali een pensioencongres in kasteel Weijenburg in Echteld (Betuwe). Op de bewuste dag werden Jeroen van Belkum (eigenaar van Financial Life uit Eindhoven) en Samantha Winkens (destijds eigenaar van Viteas) beiden pensioenspecialisten, aan elkaar voorgesteld door hun accountmanager Madoc Schoppenhauer van Generali.

 

Liefde op het eerste gezicht zo bleek, want een paar weken later woonden ze samen. Er kwamen drie prachtige kinderen en op 1 november 2008, acht jaar na de ontmoeting, hebben ze elkaar het jawoord gegeven. Jeroen en Samantha werden in de echt verbonden en vierden hun mooiste dag in kasteel Weijenburg, inderdaad op exact dezelfde locatie als waar ze elkaar voor het eerst zagen.

 

Natuurlijk kon Generali bij deze gebeurtenis niet ontbreken. De persoon die ze aan elkaar voorstelde, Madoc Schoppenhauer, die nog steeds accountmanager van Generali is, heeft de felicitaties namens de maatschappij overgebracht. Naast een huwelijkscadeau ontvingen zij een prachtig fotoschilderij met foto’s van toen en nu. Voor deze bijzondere gelegenheid heeft Generali zelfs voor één keer zijn slagzin aangepast: "Zij beloven. Wij verzekeren."

 

Madoc Schoppenhauer.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.